loading...

باشگاه فرهنگی ورزشی توفیق

آموزش تخصصی فوتسال در مشهد ( رده سنی پایه )

باشگاه فرهنگی ورزشی توفیق ، با کسب افتخارات متعدد در رده باشگاهی ، توانایی آموزش فوتسال را به صورت حرفه ای در استان خراسان رضوی داراست. همچنین این باشگاه با در دست داشتن ، تیم های متعدد در رده سنی های مختلف امکان جذب بازیکنان و فعالیت بازیکنان در تیم های ورزشی را مهیا کرده است. شما می توانید جهت ثبت نام در کلاس های آموزش فوتسال توفیق یا انجام تست برای قرار گرفتن در تیم های باشگاهی توفیق با ما تماس بگیرید.

تیم های باشگاهی توفیق در جهت جذب و معرفی بازیکنان مطرحی در سطح استان و کشور نیز نقش های متعددی ایفا کرده است و این اطمینان را به شما بازیکنان می دهیم که در صورت تلاش شما و بهره گیری از استعداد مناسب بتوانید به تیم های مطرح استانی و کشوری دست یابید.

جذب اسپانسر

همچنین در صورتی که تمایل دارید برند خود را بر روی لباس های توفیق نمایش دهید می توانید با ما تماس بگیرید و ثبت سفارش کنید. لباس های باشگاه توفیق به صورت انحصاری ، توسط فروشگاه ورزشی توفیق اسپرت ، طراحی و تولید می گردد.

افتخارات باشگاه توفیق

سابقه فعالیت های ورزشی و افتخارات باشگاه فرهنگی ورزشی توفیق :

  • کسب مقام نائب قهرمانی سوپر لیگ امیدهای استان خراسان رضوی 1402-1403
  • کسب مقام قهرمانی در مسابقات نونهالان دسته یک مشهد در سال های 1399 - 1400
  • کسب مقام قهرمانی در مسابقات نونهالان دسته دو مشهد در سال های 1398- 1399
  • شرکت و کسب مقام در مسابقات جام شهرآرا طی 15 سال در رده های مختلف
  • معرفی چندین بازیکن در رده سنی های مختلف جهت شرکت در مسابقات استانی و کشوری
  • کسب مقام آقای گلی لیگ برتر استان در رده سنی نونهالان توسط آقای سجاد میری در سال 1398
  • کسب مقام نائب قهرمانی و قهرمانی در رده سنی های نونهالان ، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان مشهد در سال 1402

جهت کسب اطلاعات بیشتر و همکاری با باشگاه فرهنگی ورزشی توفیق می توانید با شماره تماس 09011880990  تماس حاصل نمایید.

آخرین اخبار ورزشی ، اخبار و رویدادهای مهم باشگاه 

اطلاعات مفید و مناسب در زمینه فوتسال و مهارت های ورزشی

تغذیه ورزشی ، روانشناسی ورزشی ، تاکتیک و تکنیک های فوتسال ، داوری و نکات کلیدی داوری فوتسال

در کانال تخصصی باشگاه ورزشی توفیق

عضویت در کانال باشگاه

باشگاه توفیق را در اینستاگرام دنیال کنید 

عضویت در اینستاگرام توفیق

فروشگاه ورزشی مشهدی - فروشگاهی جهت تهیه محصولات ورزشی 

فروشگاه لوازم ورزشی توفیق اسپرت

یاسر عطارباشی بازدید : 1092 دوشنبه 11 فروردین 1393 زمان : 1:30 نظرات (0)

قیمت ویلچرپله استاندارد چقدر است؟ 

ویلچر پله یک وسیله حمل و نقل استاندارد است که برای انتقال افراد بر روی پله‌ها و صعود و نزول از آن استفاده می‌شود. این وسیله دارای صندلی مناسب، پشتی قابل تنظیم، دستگیره‌های دستی و چرخ‌های قوی است که امکان حرکت راحت و امن بر روی پله‌ها را فراهم می‌کند. برخی از مدل‌های ویلچرهای پله با ویژگی‌های اضافی نظیر ترمزهای قوی، محافظ‌های جانبی و نورپردازی برای استفاده در شرایط تاریکی ارائه می‌شوند. استفاده از ویلچر پله استاندارد برای افراد با محدودیت حرکتی یا کسانی که نیاز به کمک در حرکت بر روی پله دارند بسیار مفید است.

ویلچر پله استاندارد یک وسیله حمل و نقل استاندارد است که برای انتقال افراد بر روی پله‌ها و صعود و نزول از آن استفاده می‌شود. این وسیله دارای ویژگی‌های مورد نیاز برای حرکت راحت و امن بر روی پله‌ها می‌باشد، از جمله صندلی مناسب، پشتی قابل تنظیم، دستگیره‌های دستی و چرخ‌های قوی. استفاده از ویلچر پله استاندارد برای افراد با محدودیت حرکتی یا نیاز به کمک در حرکت بر روی پله بسیار مفید است.

ویلچر پله یک وسیله کمکی است که برای افرادی که ناتوانی حرکتی دارند و نمی‌توانند پله بروند، طراحی شده است. این ویلچرها دارای چرخ‌های بزرگ و پشتیبانی‌های قوی هستند تا بتوانند به راحتی از پله‌ها عبور کنند و افراد را به سطوح بالاتر یا پایین‌تر منتقل کنند.

ویلچرهای پله معمولاً از مواد سبک و مقاومی ساخته می‌شوند تا بتوانند به راحتی حمل شوند و در هر مکانی استفاده شوند. این وسیله کمکی می‌تواند برای افراد معلول، سالمندان یا افرادی که دارای مشکلات حرکتی هستند، بسیار مفید باشد و به آنها کمک کند تا به راحتی و بدون استرس از پله‌ها عبور کنند.

خرید ویلچر پله 

ویلچرپله به یک وسیله نقلیه برای افراد معلول یا کسانی که به دلیل مشکلات حرکتی نمی‌توانند پیاده روی کنند یا نیاز به حمل اشیاء سنگین دارند اطلق می‌شود. این وسیله شامل صندلی متحرک و چهار چرخ است که توسط فرد از آن استفاده می‌کند و با کمک قدرت برقی یا مکانیکی حرکت می‌کند. ویلچرپله‌ها معمولاً در مراکز خرید، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و سایر مکان‌های عمومی برای کمک به افراد معلول در حرکت استفاده می‌شوند.

 

ویلچر پله رو چه کاربردی دارد؟ هزینه ویلچر پله رو چقدر است؟ دستگاهی است که مانند یک ربات که توسط یک فرد به عنوان کاربر راهنما می‌تواند بیمار ، معلول یا سالمند را از روی پله ها انتقال دهد.

  • قابلیت تحمل وزن تا 120 کیلوگرم
  • قابلیت طی کردن 720 پله با هر بار شارژ کامل
  • سرعت طی کردن 15 پله در دقیقه
  • دارای باتری قابل شارژ و شارژر خودرویی
  • امکان دمونتاژ آسان و قابل حمل با خودرو
  • قابلیت حرکت در راه پله های باریک تا عرض 70 سانتی متر
  • دارای کمربند ایمنی
  • ایده آل برای ساختمان های بدون آسانسور، منازل دوبلکس و پله برقی
  • دارای تاییدیه استاندارد جهانی ایمنی عمومی الکتریکی و EMC از اداره کل تجهیزات پزشکی ایران

ویلچر پله رو ساده مدل WN-23 ویژگی های بسیاری دارد که برخی از مهمترین آن ها عبارتنداز : 

  • کاربری آسان و سریع
  • شارژ بوسیله برق تک فاز شهری
  • حرکت نرم و بدون لرزش
  • دارای کمربند ایمنی
  • ایمنی فوق العاده به دلیل مکانیزم تسمه ای

به طور کلی اصل کار ویلچرهای پله رو مشابه یک ویلچر ساده می باشد که جهت جابه جایی افراد معلول و سالمند بین طبقات ساختمان کاربرد دارد. 

ویلچر پله رو  نسبت به بالابرهای دیگر مثل بالابر های هیدرولیکی و صندلی پله پیما پیچشی و ساده هزینه ی کمتری دارد و راحتر و سریعتر آماده استفاده می باشد . ویلچر پله با باطری کار می کند و برای مکان های عمومی مثل بیمارستان ها و درمانگاه ها قابل استفاده می باشد. این محصول کاملا ایمن هست و برای افراد معلول و ناتوان ، جانبازان و سالمندان کاربری مناسبی دارد.

ویلچر پله رو  نسبت به بالابرهای دیگر مثل بالابر های هیدرولیکی و صندلی پله پیما پیچشی و ساده هزینه ی کمتری دارد و راحتر و سریعتر آماده استفاده می باشد . ویلچر پله با باطری کار می کند و برای مکان های عمومی مثل بیمارستان ها و درمانگاه ها قابل استفاده می باشد. این محصول کاملا ایمن هست و برای افراد معلول و ناتوان ، جانبازان و سالمندان کاربری مناسبی دارد.

یاسر عطارباشی بازدید : 4 دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 زمان : 11:31 نظرات (0)

با ثبات،مثل مهدی مهدوی کیا

شاید لیگ آلمان از نظر کیفیت بالاتر از لالیگا نباشد اما لژیونرهایی داشتیم که از نظر ثبات عملکرد بسیار بهتری نسبت به سایر لژیونرها داشته‌اند. برای درک بهتر باید عملکرد مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان را به یاد آوریم؛ موشک هامبورگی‌ها ۱۱ سال در این تیم درخشید و نامش را به عنوان یکی از ۱۱ بازیکن برتر تاریخ این باشگاه به ثبت رساند. مهدوی‌کیا در بازی‌های اروپایی هم برای هامبورگ گل زد و به عنوان بهترین پاسور بوندس‌لیگا در یک فصل هم دست یافت.او حتی در بازی های زیادی هم بازوبند کاپیتانی تیمش را هم بر بازو بست.دیگر بازیکن باثبات فوتبال ایران که در فوتبال ماشینی آلمان دوام آورد و موفق هم کار کرد وحید هاشمیان است. هاشمیان طی ۱۱ سال حضور در بوندس‌لیگا افتخار پوشیدن پیراهن بایرن‌مونیخ را هم به دست آورد و همچنین در یک فصل ۱۶ گل برای بوخوم در بوندس‌لیگا به ثمر رساند تا کارنامه پرباری با این باشگاه اروپایی داشته باشد.

خاطره دایی آرزوی هر لژیونر

شهریار فوتبال ایران، علی دایی که پانزده سال رکورددار گل ملی فوتبال دنیا بود پای ایرانی‌ها را به یکی از قدرتمندترین باشگاه‌های تاریخ فوتبال یعنی بایرن‌مونیخ باز کرد. دایی با بایرن به فینال جام باشگاه‌های اروپا هم رسید اما بهترین عملکردش در فوتبال آلمان با هرتابرلین بود. اوج کار شهریار با هرتا گلزنی به چلسی و میلان بود و پس از پنج سال فوتبال اروپا را ترک کرد. بازیکن مثال‌زدنی دیگر علی کریمی است. جادوگر فوتبال ایران در بایرن‌مونیخ فوق‌العاده کار کرد و بازی‌هایی که او با پیراهن بایرن انجام داد در خاطر هواداران فوتبال ایران نقش بسته است‌. کریمی با یک مصدومیت بدموقع دچار بدبیاری شد اما با این تیم فاتح بوندس لیگا و جام حذفی شد و بعدها پیراهن شالکه آلمان را هم بر تن کرد. مهدی طارمی که هم‌اکنون در پورتو بازی می‌کند هم با کسب چند قهرمانی در پرتغال و آقای گل در این کشور و گلزنی در مقابل تیم‌های مطرحی همچون لیورپول و یوونتوس هنوز فرصت درخشش در فوتبال اروپا و اضافه کردن به افتخاراتش را دارد.سردار آزمون، مهرداد میناوند، رحمان رضایی، علیرضا جهانبخش، امیر عابدزاده و علیرضا حقیقی هم تجربه خوبی از بازی در فوتبال اروپا را دارند.

جواد نکونام؛اولین ایرانی لالیگا

جواد نکونام، هافبکی که بدون تردید جزو بهترین بازیکنان تاریخ ایران به شمار می رود، یک لژیونر بسیار موفق بودنکونام اولین بازیکن ایرانی بود که راهی لالیگا شد و از سال 2006-2012 به مدت 6 سال پیاپی در این باشگاه توپ زد. روزنامه دیناوارا اسپورت چاپ پامپلونا اسپانیا در نظرسنجی از کارشناسان این روزنامه، جواد نکونام را به عنوان بهترین بازیکن اوساسانا در فصل 2006-2007 برگزید. نکونام در سومین فصل حضورش در اوساسونا موفق شد در دیدار تیم های رئال مادرید و اوساسونا که در ورزشگاه برنابئو بر گزار می شد دروازه کاسیاس را باز کند.

با این حال شاید انتخاب بهترین لژیونر تاریخ فوتبال ایران کار بسیار سختی باشد.به خصوص اینکه قرار باشد فلش بکی هم به گذشته ها زد.یعنی زمانی که کریم باقری،خداداد عزیزی،رضا شاهرودی،محمد خاکپور،مهدی پاشازاده،ایمان مبعلی،جواد کاظمیان،مهرداد اولادی،رضا عنایتی،حامد کاویانپور،علیرضا امامی فر،داریوش یزدانی،محمدرضا مهدوی و عقب تر از این ها،مجید نامجو مطلق،حمید درخشان،پرویز قلیچ خانی،حمید علیدوستی لژیونر شدند و انصافا هم عملکرد خوبی در تیم هایی که بازی می کردند داشتند.

ایرانیانی که در لیگ‌های اروپایی قهرمان شدند

در این بخش به بررسی برخی از نام هایی از بازیکنان ایرانی در لیگ های فوتبال در اروپا قهرمان شده اند خواهیم پرداخت :

مهرداد میناوند | بوندسلیگا اتریش (اشتورم‌گراتس، 1998/99)

علی دایی | بوندسلیگا (بایرن‌مونیخ، 1998/99)

وحید هاشمیان | بوندسلیگا (بایرن‌مونیخ، 2004/05)

علی کریمی | بوندسلیگا (بایرن‌مونیخ، 2005/06)

اشکان دژاگه | بوندسلیگا (وولفسبورگ، 2008/09)

کریم انصاری‌فرد | سوپرلیگ یونان (المپیاکوس، 2016/17)

مسعود شجاعی | سوپرلیگ یونان (آاک آتن، 2017/18)

سردار آزمون | لیگ برتر روسیه (زنیت، 2018/19، 2019/20، 2020/21) - لیگ برتر آلمان بایرن لورکوزن - لیگ برتر ایتالیا آس رم 

مهدی طارمی | لیگ برتر پرتغال (پورتو، 2021/22) - لیگ برتر ایتالیا اینترمیلان

صادق محرمی | لیگ برتر کرواسی (دینامو زاگرب، 2018/19، 2019/20، 2020/21، 2021/22، 2022/23)

علیرضا جهانبخش | اردویسه هلند (فاینورد، 2022/23) - آزد الکمار 

احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی | سوپرلیگ یونان (آاک آتن، 2022/23)

سعید مهری | لیگ برتر قبرس(آپوئل 2023/24)

یاسر عطارباشی بازدید : 5 شنبه 29 اردیبهشت 1403 زمان : 20:15 نظرات (0)

لیگ قهرمانان آسیا ، لیگی است که بین برترین تیم های باشگاهی سراسر آسیا به صورت سالیانه برگزار می شود و قهرمان این لیگ ، جواز حضور در جام باشگاه های جهان را کسب می کند.

جدول قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا

در جدول زیر می توانید تیم های قهرمان لیگ قهرمانان آسیا از سال 1967 تا سال 2022 را مشاهده کنید.

2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
1994
1993
1992
1991
1990
1989
1988
1987
1986
1971
1970
1968
1967

رکورددار قهرمانی در لیگ قهرمانی آسیا

الهلال با 4 عنوان قهرمانی ، پرافتخارترین تیم در لیگ قهرمانان آسیا هست و تیم استقلال از ایران نیز با دو عنوان قهرمانی ، پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیاست.

لیگ نخبگان آسیا

نحوه برگزاری لیگ قهرمانان آسیا از 2024 تغییر کرد و بشکل زیر برگزار خواهد شد.

رونمایی رسمی AFC از فرمت‌های جدید رقابت‌های باشگاهی آسیا:

AFC Championship League Elite
(لیگ نخبگان آسیا)

AFC Woman's Championship League
(لیگ قهرمانان زنان آسیا)

AFC championship League Two
(لیگ قهرمانان آسیا سطح دوم)

AFC Challenge League
(سطح سوم آسیا)


کنفدراسیون فوتبال آسیا لیگ نخبگان را با حضور 24 باشگاه (12 تیم از شرق و 12 تیم از غرب) برگزار خواهد کرد.
هر تیم 4 بازی در خانه و 4 بازی خارج از خود با 8 باشگاه مختلف (در همان منطقه) انجام می‌دهد تا 8 باشگاه از هر منطقه به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کنند. مسابقات در مرحله یک هشتم نهایی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و پس از قرعه کشی انجام می‌شود.
مسابقات مقدماتی پلی آف این رقابت‌ها از جولای و آگوست آینده آغاز می‌شود و مرحله گروهی از سپتامبر 2024 تا فوریه 2025 برگزار خواهد شد. همچنین مرحله یک هشتم نهایی هم از مارس آینده آغاز می‌شود.
دور نهایی (از مرحله یک چهارم نهایی تا فینال در سیستم گروهی در عربستان سعودی) از 25 آوریل تا 4 می 2025 برگزار می‌شود.

یاسر عطارباشی بازدید : 7 شنبه 29 اردیبهشت 1403 زمان : 19:54 نظرات (0)

فواید جرم گیری دندان چیست؟ 

جرم گیری دندان یکی از روش‌های مهم و ضروری برای حفظ بهداشت دهان و دندان‌ها است. برخی از فواید اصلی جرم گیری دندان عبارتند از:

  1. پیشگیری از تراکم پلاک: جرم گیری دندان باعث حذف پلاک و بقایای غذایی در دهان می‌شود که در صورت عدم تمیزی، باعث تراکم پلاک و بوجود آمدن بیماری‌های لثه مانند التهاب لثه و پیریودنتیت می‌شوند.

  2. پیشگیری از تعفن دندان: جرم گیری دندان به پاکسازی سطح دندان کمک می‌کند و از تشکیل تعفن‌ها و دیسکلاسیون‌ها جلوگیری می‌کند.

  3. فراهم کردن تنفس تازه: پاکسازی دندان‌ها و پیشگیری از تراکم پلاک، باعث تازه ماندن تنفس شما و جلوگیری از بو بد دهان می‌شود.

  4. افزایش ظاهر و جذابیت: دندان‌های پاک و سفید به زیبایی لبخند شما کمک می‌کند و اعتماد به‌نفس شما را افزایش می‌دهد.

  5. حفظ سلامت کلیه: برخی بیماری‌های دهان و دندان می‌تواند بر سایر اعضای بدن تأثیر گذار باشد، بنابراین حفظ سلامت دهان و دندان‌ها به حفظ سلامت عمومی نیز کمک می‌کند.

  1. کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی: برخی تحقیقات نشان داده‌اند که بیماری‌های دهان و دندان مانند التهاب لثه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش دهد. به طوری که جرم گیری دندان می‌تواند به پیشگیری از این بیماری‌ها کمک کند.

  1. پیشگیری از تراکم پلاک: جرم گیری دندان باعث حذف پلاک و بقایای غذایی در دهان می‌شود که در صورت عدم تمیزی، باعث تراکم پلاک و بوجود آمدن بیماری‌های لثه مانند التهاب لثه و پیریودنتیت می‌شوند.

  2. پیشگیری از تعفن دندان: جرم گیری دندان به پاکسازی سطح دندان کمک می‌کند و از تشکیل تعفن‌ها و دیسکلاسیون‌ها جلوگیری می‌کند.

  3. فراهم کردن تنفس تازه: پاکسازی دندان‌ها و پیشگیری از تراکم پلاک، باعث تازه ماندن تنفس شما و جلوگیری از بو بد دهان می‌شود.

  4. افزایش ظاهر و جذابیت: دندان‌های پاک و سفید به زیبایی لبخند شما کمک می‌کند و اعتماد به‌نفس شما را افزایش می‌دهد.

  5. حفظ سلامت کلیه: برخی بیماری‌های دهان و دندان می‌تواند بر سایر اعضای بدن تأثیر گذار باشد، بنابراین حفظ سلامت دهان و دندان‌ها به حفظ سلامت عمومی نیز کمک می‌کند.

  6. کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی: برخی تحقیقات نشان داده‌اند که بیماری‌های دهان و دندان مانند التهاب لثه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش دهد. به طوری که جرم گیری دندان می‌تواند به پیشگیری از این بیماری‌ها کمک کندحفظ عمر دندان‌ها: با جلوگیری از تراکم پلاک و پیشگیری از تعفن‌ها، دندان‌های شما به مدت طولانی‌تری سالم و استوار باقی می‌مانند.افزایش راحتی و رضایت شما: داشتن دندان‌های پاک و سفید نه تنها به بهبود ظاهر شما کمک می‌کند، بلکه احساس خودراحتی و رضایت روانی بیشتری را نیز به همراه دارد.

    1. کاهش هزینه‌های پزشکی: با حفظ بهداشت داهن و دندان‌ها و پیشگیری از بیماری‌ها، می‌توانید از هزینه‌های درمانی ناشی از بیماری‌های دهان و دندان صرفه‌جویی کنید.

    2. افزایش کیفیت زندگی: با داشتن دهان و دندانی سالم و پاک، می‌توانید از زندگی روزمره بهتری لذت ببرید و از امکانات اجتماعی و حرفه‌ای خود بهترین استفاده را برده.

    به طور کلی، جرم گیری دندان یکی از روش‌های مهم بهداشت دهان و دندان است که با انجام منظم آن، می‌توانید از ظاهر و سلامت دهان و دندان‌های خود مراقبت کنید و از تأثیرات مخرب بیماری‌های دندان جلوگیری کنید.

خرید جرم گیر دندان خانگی 

آیا شما هم به بیماری های لثه مانند التهاب لثه یا بیماری پریودنتال مبتلا هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است ممکن است که به جرم گیری دندان (Teeth Scaling) نیاز داشته باشید. شما می دانید که اگر هنگام مسواک زدن دندان های خود، لثه هایتان دچار خونریزی شوند، به بیماری لثه مبتلا هستید.

در واقع، التهاب لثه یک بیماری برگشت پذیر است و مواردی هستند که می توانند در جلوگیری از این بیماری به شما کمک زیادی بنمایند.
برای جلوگیری از التهاب لثه، باید قند را محدود کنید، مصرف دخانیات را به حداقل برسانید، از دهانشویه استفاده کنید، هر روز نخ دندان بکشید، دو بار در روز مسواک زده و هر سه ماه یکبار مسواک خود را عوض کنید.

علاوه بر این موارد شما باید هر شش ماه یک بار به دندانپزشکی مراجعه نمایید تا دندانپزشک مشکلات شما را به موقع تشخیص دهد.
با این تفاسیر، اگر مدتی از التهاب لثه خود غافل شوید می توانید دچار بیماری پریودنتال شده و در نهایت باعث سستی و لقی دندان های خود شوید. زیرا این بیماری ریشه دندان های شما را از بین می برد.

یاسر عطارباشی بازدید : 10 پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 زمان : 11:31 نظرات (0)

در این مقاله قصد داریم به بررسی بیوگرافی سربابی رابسون یکی از اسطوره های فقید فوتبال انگلستان بپردازیم. از مهمترین افتخارات این اسطوره می توان به تربیت شاگردانی چون خوزه مورینیو و کشف استعدادی چون کریستیانو رونالدو اشاره کرد.

یاسر عطارباشی بازدید : 7 پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 زمان : 9:56 نظرات (0)
“ژوزه مورینیو” معروف به آقای خاص فوتبال جهان می باشد که یکی از سلاطین حاشیه در دنیای فوتبال هست توانسته با سبک مربی گری خاص خود ، افتخارات بی نظیری را با تیم های مختلف کسب نمایید.
خوزه مورینیو ازیکن فوتبال پیشین و مربی فوتبال کنونی اهل پرتغال متولد ۲۶ ژانویه ۱۹۶۳ است که هم ‌اکنون هدایت تیم تاتنهام هاتسپر را به عنوان سرمربی بر عهده دارد. وی همچنین تنها مربی تاریخ است که دوبار افتخار سه گانه با تیمهای پورتو سال ۲۰۰۴ و اینتر میلان سال ۲۰۱۰ را کسب کرده است. او با کسب ۲۵ عنوان قهرمانی، یکی از پر افتخار ترین مربیان تاریخ فوتبال و یکی از ده مربی برتر تاریخ فوتبال از دید یوفا و برترین مربی پرتغالی قرن به انتخاب فدراسیون فوتبال پرتغال است. پس از دوران کوتاه بازی، مورینیو به مربیگری روی آورد. اوایل دهه ۹۰ به عنوان دستیار مربی و سرمربی تیم‌های پایه، کار خود را آغاز کرد. تا اینکه به عنوان مترجم بابی رابسون، مربی مشهور انگلیسی، انتخاب شد. خوزه جوان، در آن زمان که مترجم رابسون در باشگاه‌های پرتغالی اسپورتینگ لیسبون و پورتو بود، از مربی کهنه ‌کار انگلیسی درس‌های زیادی گرفت. تا اینکه به عنوان دستیار و مترجم به همراه رابسون به لیگ اسپانیا و بارسلونا رفت. پس از آنکه رابسون بارسلونا را ترک کرد، مورینیو به عنوان دستیار لوییس فن خال به کار خود در بارسلونا ادامه داد.
وی دوران سرمربیگری خود را با دوره‌های کوتاه اما موفق در تیم‌های پرتغالی بنفیکا و لییرا آغاز نمود. سپس در سال ۲۰۰۲، مجدداً به پورتو بازگشت، اما این‌بار به عنوان سرمربی، راهی پورتو شد. ژوزه دورانی رویایی با پورتو داشت و از همان زمان خود را به عنوان مربی بزرگ شناساند. وی در سال اول حضورش موفق شد با پورتو سه جام به‌دست‌آورد که اعضای پورتو در آن سال، قهرمان لیگ پرتغال، قهرمان جام حذفی پرتغال و قهرمان جام یوفا شدند. در سال بعد نیز مورینیوی جوان دوران بسیار خوبی داشت و توانست پورتو را برای دومین سال، قهرمان پرتغال کند اما اوج کار وی، رسیدن به اوج افتخار در معتبرترین رقابت اروپایی و قهرمان کردن پورتو در لیگ قهرمانان اروپا بود.
در ادامه همان سال، مورینیو که در ابتدای راه مربیگریش بود، به لیگ برتر در انگلیس رفت و سرمربی چلسی شد. چلسی در طی دو سال بعد موفق شد دو بار متوالی و بعد از ۵۰ سال قهرمان لیگ شود. مورینیو در طی همین دو سال به عنوان بهترین مربی سال از طرف فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال انتخاب شد.
یاسر عطارباشی بازدید : 20 شنبه 22 اردیبهشت 1403 زمان : 15:49 نظرات (0)

تیم فوتسال نوجوانان باشگاه توفیق به سرمربی گری آقای حسین عطارباشی و مربیگری آقای ایمان محمدی آماده شرکت در مسابقات دسته یک مشهد می باشد.

بازیکنان این تیم عبارتنداز:

امیر پوررچب(C)

سینا ساسانی مقدم

سینا معاونیان

علیرضا میرزایی

امیرعلی ساقی

عرفان منتظری

شهروز حسین پور

عرفان ضمیری

علی سوزنچی

سمیر جمشیدی

علی نگاری

کیان فاطمی

به امید سکوداری این تیم در مسابقات پیش رو.

یاسر عطارباشی بازدید : 28 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 زمان : 19:46 نظرات (0)

برندهای لباس ورزشی همچنان بر بازار جهانی تسلط دارند و از قبل از کرونا به فعالیت خود ادامه میدادند و همچنان نیز مشتری های خودشان را توانسته اند ثابت نگه دارند؛ زیرا که افرادی که از این برند ها خریداری می‌کنند، اکثرا برای راحتی خود از این برند های لباس ورزشی استفاده می‌کنند‌‌.صنعت پوشاک ورزشی روز به روز در حال شکوفایی است و روند رشد بی سابقه ای را نشان داده است، و این به دلیل برخی از بزرگترین برندهای پوشاک ورزشی در جهان است که همچنان محبوبیت، عملکرد و آمار فروش خود را در سال های اخیر حفظ کرده اند. دو برندی که در طول دهه ها به تسلط خود ادامه داده اند، نایک و آدیداس هستند.بسیاری از برندهای پوشاک ورزشی به همراه خطوط تولید لباس‌ های ورزشی پرفورمنس، کفش‌های کتانی، لباس یوگا و لباس ورزشی از محبوبیت بالایی در بین ورزشکاران برخوردار هستند. آنها توانسته اند بین مردم نفوذ کنند و محبوبیت زیادی در دنیای مد امروزی کسب کنند.در ادامه بزرگترین برندهای لباس ورزشی در جهان و خطوط تولید، برچسب و مجموعه آنها را مرور می‌کنیم تا بیشتر در مورد آنها بدانید.           

یاسر عطارباشی بازدید : 22 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 زمان : 18:19 نظرات (0)

مسابقات فوتسال لیگ قهرمانان اروپا هر ساله بین تیم های اروپایی برتر در کشور های اروپایی برگزار می شود.

قهرمان فوتسال لیگ قهرمانان اروپا 2024

تیم فوتسال پالما اسپانیا در دیدار فینال لیگ قهرمانان فوتسال اروپا مقابل بارسلونا اسپانیا در تاریخ 16 اردیبهشت 1403 به میدان رفت که در پایان با نتیجه ۵ بر ۱ به پیروزی رسید و قهرمان لیگ قهرمانان فوتسال اروپا شد.

پالما مدافع عنوان قهرمانی با پیروزی 5 بر 1 برابر بارسلونا قهرمان جام باشگاه‌های فوتسال اروپا شد.

در این مسابقه حسین طیبی به دلیل مصدومیت غایب بود اما مسلم اولادقباد در زمین حاضر بود.
سالار آقاپور هم پیش از جام ملتهای فوتسال آسیا از این تیم جدا شد.

مسلم اولادقباد هم در این بازی به میدان رفت و یک کارت زرد گرفت. دیگر بازیکنان ایرانی تیم پالما اسپانیا حسین طیبی و سالار آقاپور بودند.

به گزارش توفیق کلاب ، به نقل از فوتسال پلانت، در این دوره از رقابت‌ها ۵۵ تیم از ۵۱ کشور شرکت کردند و ۴ تیم برتر به مرحله نهایی (فاینال فور) راه یافتند. تیم‌های روسیه به سبب بحران اوکراین از حضور محروم بودند. نتایج شب پایانی رقابت‌ها به این شرح است:
* رده بندی: 
اسپورتینگ لیسبون پرتغال ۳ - ۶ بنفیکا پرتغال
* فینال: 
مایورکا پالما اسپانیا ۵ - ۱ بارسا اسپانیا 
- برای پالما، رومولو در دقیقه ۱۹، ویلیان لورنکو ۲۰، نگوینیو ۳۴ و ۴۰ و چاگینیا ۴۰ گلزنی کردند و گل تیم بارسا را آدولفو در دقیقه ۱۵ وارد دروازه حریف کرد. حسین طیبی ستاره ملی پوش ایرانی به علت مصدومیت به میدان نرفت ولی مسلم اولاد قباد دیگر ملی پوش ایرانی تیمش را همراهی کرد.
- تیم پالما دومین حضور پیاپی در فینال را تجربه کرد و دومین فصل پیاپی قهرمان شد. تیم بارسا در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۴، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ قهرمان و در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۴ نایب قهرمان اروپا شده است.
- در جدول گلزنان تالِس مهاجم برزیلی تیم ریگای لتونی با ۱۵ گل آقای گل شد. در دور نهایی هم لوسیو ژونیور مهاجم پرتغالی تیم بنفیکا با ۵ گل برترین گلزن معرفی شد.

قهرمان لیگ قهرمانان اروپا 2023


- در فصل گذشته (۲۰۲۳ - ۲۰۲۲) تیم‌های پالما اسپانیا، اسپورتینگ لیسبون پرتغال و بنفیکا پرتغال اول تا سوم شدند. در فصل قبل هم حسین طیبی و مسلم اولادقباد عضو تیم پالما بودند. طیبی دو فصل قبل هم با تیم بنفیکا در لیگ قهرمانا اروپا سوم شده بود.

- در تاریخ فوتسال کاپ اروپا که از سال ۲۰۰۱ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۸ به لیگ قهرمانان اروپا تغییر نام داد، تیم اینترمووی استار اسپانیا با ۵ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی رکورد دار است و تیم‌های بارسلونا اسپانیا با ۴ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی دوم، اسپورتینگ لیسبون پرتغال با ۲ قهرمانی و ۵ نایب قهرمانی سوم و غیرت آلماتی قزاقستان با ۲ قهرمانی و یک نایب قهرمانی در رده چهارم هستند. تیم پلایاس دِ کاستیون اسپانیا و مایورکا پالما اسپانیا نیز با ۲ قهرمانی در رده پنجم قرار دارند.

یاسر عطارباشی بازدید : 26 سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 زمان : 17:09 نظرات (0)

انواع ویلچرپله رو کدام است؟ 

ویلچرپله به یک وسیله نقلیه برای افراد معلول یا کسانی که به دلیل مشکلات حرکتی نمی‌توانند پیاده روی کنند یا نیاز به حمل اشیاء سنگین دارند اطلق می‌شود. این وسیله شامل صندلی متحرک و چهار چرخ است که توسط فرد از آن استفاده می‌کند و با کمک قدرت برقی یا مکانیکی حرکت می‌کند. ویلچرپله‌ها معمولاً در مراکز خرید، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و سایر مکان‌های عمومی برای کمک به افراد معلول در حرکت استفاده می‌شوند.

انواع ویلچرپله رو کدام است؟ 

می تواند به دو دسته اصلی تقسیم شود: ویلچر پله های دستی و ویلچر پله های برقی.

  • ویلچر پله دستی: این نوع ویلچرپله توسط فرد با استفاده از دستانش حرکت می‌کند. این نوع وسیله به دلیل نیاز به تلاش فیزیکی بیشتر، برای افرادی که قدرت فیزیکی کمتری دارند، ممکن است کمی دشوار باشد.

  • ویلچر پله برقی: این نوع ویلچرپله دارای موتور است که با استفاده از باتری یا قدرت برقی حرکت می‌کند. این نوع ویلچرپله برای افرادی که نیاز به حرکت در مسافت‌های بلند‌تر یا با شیب می‌باشند، مناسب تر است، زیرا حرکت کردن با ویلچر پله دستی در این شرایط ممکن است دشوار باشد.

علاوه بشنایهطه این دو نوع، ویلچر پله ها می توانند دارای امکانات و ویژگی های مختلفی باشند که بسته به نیاز و ترجیحات فرد قابل انتخاب هستند ماننده نورافکن ها، سیستم ترمیم کننده ارتعاش و …

ویلچر پله را می توان به عنوان بهترین و مناسب ترین جایگزین صندلی پله معرفی کرد. در واقع شما با خرید ویلچر پله دیگر نیازی به نصب و راه اندازی نخواهید داشت. در کوتاهترین زمان ممکن ، امکان استفاده از ویلچر پله ایجاد می شود. همچنین شما به راحتی می توانید ویلچر پله را جابه جا کنید و هرجایی که نیاز داشتید از آن استفاده کنید.

دستگاه حمل کننده ویلچر روی پله و یا ویلچر پله رو در مدل های مختلفی ارایه می‌گردد که در برخی مدل ها نیاز به وجود فرد سالم جهت کنترل دستگاه و در برخی مدل ها امکان کنترل دستگاه توسط خود کاربر مهیا شده است. البته در مدل های ایرانی تنها مدل کنترل توسط اپراتور طراحی و تولید گردیده است.

با توجه به قیمت بالای دستگاه حمل ویلچر و ویلچربر های خارجی ، کوشا به عنوان یکی از عاملین فروش دستگاه حمل ویلچر روی پله اراِیه این محصول را انجام می‌دهد تا تمامی هم وطنان عزیز بتوانند در اقصی نقاط کشور این محصول با کیفیت را تهیه نمایند. کارشناسان کوشا اماده ارائه مشاوره در ساعات کاری می باشند.

یکی از دغدغه های معلولین حمل و نقل راحت بین طبقات یک ساختمان می‌باشد. بالابر ویلچر دستگاهی است جهت جابه جایی راحت و آسان برای معلولین و سالمندان. نام دیگر این بالابر، بالابر ویلچر‌بر می باشد. این نوع از بالابر ها را می‌توان هم در داخل ساختمان ها و هم در بیرون در فضا ها و مکان های عمومی نصب کرد.

در واقع ویلچر همان ویلچر بالابر معلولین نیز می‌باشد. همان طور که از اسم بالابر مشخص است، دستگاهی جهت حمل افراد معلول، کم تواند و سالمندان می باشد تا جابه جایی در بین طبقات را برای آنها را راحتر کند. ویلچر پله رو  مختص مکان هایی با اختلاف سطحی به اندازه چند سانتی متر می باشد. ابعاد پلت فرم دستگاه به اندازه ای است که به آسانی یک ویلچر با یک نفر و حتی مقداری بار را در خود جای می‌دهد.

در دنیای امروزی و با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه‌هایی ساخته شده است که به کمک انسان‌ها آمده است. ویلچر بالابر هم یکی از همین دستگاه‌ها است. حمل کردن ویلچر معلولین و افراد کم توان و همچنین آوردن آن به بالای پله‌ها و یا پایین پله کار آسانی نمی‌باشد. از طرفی به مرور زمان باعث کمردرد و بدن درد افراد حمل کننده نیز خواهد شد. بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما از این ویلچر بالابر پله برای مکان‌هایی که این امکان را ندارند استفاده کنید.

معمولا امروزه بیشتر مکان‌های عمومی در کنار پله‌ها رمپ هم دارند اما ممکن است در داخل خانه‌ها این امکان وجود نداشته باشد. همچنین این مشکل در خانه‌ های دوطبقه و دوبلکس بیشتر وجود دارد.

خرید ویلچرپله رو 

ویلچرپله‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی می‌باشند که بسته به نیاز و ترجیحات کاربران می‌توانند متفاوت باشند. برخی از این ویژگی‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. تنظیم ارتفاع صندلی: برخی از ویلچرپله‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی را دارند تا به کاربر امکان فراهم شده تا صندلی را بر اساس ارتفاع ایده‌آل برای راحتی و تسهیل در حرکت تنظیم کند.

  2. ترمیم کننده ارتعاش: برخی از ویلچرپله‌ها دارای سیستم‌های ترمیم کننده ارتعاش هستند که به کاربران کمک می‌کنند که ارتعاشات و لرزش‌های ناشی از سطوح نامنظم را کاهش دهند و در حالت تعادل بمانند.

  3. محافظت در برابر باران: برخی از ویلچرپله‌ها دارای سیستم‌های محافظت در برابر باران هستند که به کاربر این امکان را می‌دهند تا در هوای بارانی نیز بتوانند از ویلچرپله خود استفاده کنند.

  4. نورافکن: برخی از ویلچرپله‌ها دارای نورافکن یا سیستم روشنایی هستند که به کاربران کمک می‌کنند تا در شب یا در شرایط نور کم، بهتر دیده شوند و بتوانند به راحتی حرکت کنند.

این تنها چند مثال از ویژگی‌هایی هستند که ممکن است در ویلچرپله‌ها موجود باشند و به کاربران کمک کنند تا بهتر و راحتتر از این وسیله حرکتی استفاده کنند.

ویلچر پله متناسب با کاربری شما و سطح نیاز شما می تواند در مدل های مختلفی ارائه گردد. در جهت انتخاب ویلچر پله متناسب باید سطح توانمندی و امکانات خود را بسنجید و سپس در جهت انتخاب ویلچر پله مناسب اقدام کنید. ویلچر پله رو در سه مدل دستی ، ساده و اتوماتیک فول ارائه می گردد.

ویلچر پله رو دستی 

در این مدل حرکت افقی و روی پله ها باید توسط دو نفر همراه که از لحاظ فیزیکی و جسمانی در وضعیت مناسبی هستند انجام گیرد.

ویلچر پله رو ساده

در این مدل حرکت افقی و روی زمین به مانند یک ویلچر دستی می باشد و حرکت روی پله ها به صورت اتوماتیک انجام می گیرد. البته وجود یک نفر همراه جهت کنترل دستگاه ضروری است. 

ویلچر پله رو ویژگی های بسیاری دارد که برخی از مهمترین آن ها عبارتنداز : 

  • کاربری آسان و سریع
  • شارژ بوسیله برق تک فاز
  • حرکت نرم و بدون لرزش
  • دارای دستگیره استیل محافظ
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • امکان استفاده در اماکن عمومی
  • مجهز به تسمه نگهدارنده قوی

به طور کلی اصل کار ویلچرهای پله رو مشابه یک ویلچر ساده می باشد که جهت جابه جایی افراد معلول و سالمند بین طبقات ساختمان کاربرد دارد. 

ویلچر پله رو  نسبت به بالابرهای دیگر مثل بالابر های هیدرولیکی و صندلی پله پیما پیچشی و ساده هزینه ی کمتری دارد و راحتر و سریعتر آماده استفاده می باشد . ویلچر پله با باطری کار می کند و برای مکان های عمومی مثل بیمارستان ها و درمانگاه ها قابل استفاده می باشد. این محصول کاملا ایمن هست و برای افراد معلول و ناتوان ، جانبازان و سالمندان کاربری مناسبی دارد.

ویلچر پله رو مدل فول اتوماتیک 

این مدل ویلچر پله رو به مانند یک ویلچر برقی است که قابلیت عبور از مسیر پله ها را به صورت کاملا اتوماتیک دارا می باشد.

ویلچر پله رو خارجی 

در فیلم زیر به بررسی ویژگی ها و مشخصات ویلچر پله رو خارجی مدل تانکی یا ویلچر پله رو پایار می پردازیم. این محصول کاملا وارداتی می باشد و از کیفیت مقبولی برخوردار هست. شرکت کوشا وارد کننده اصلی این محصول می باشد و ویلچر پله رو را با گارانتی و خدمات پس از فروش تقدیم شما عزیزان می نماید.

اجزای ویلچر پله رو

در این بخش قصد داریم مهمترین اجزا و قطعات بالابر ویلچر از پله را بررسی کنیم.

ویلچر پله رو دارای تجهیزات جانبی شامل کمربند ایمنی ، پشت سری و شارژر مخصوص می باشد.

در تصویر زیر اجزای ویلچر پله رو مدل ساده را مشاهده می کنید. برخی از مهمترین اجزای ویلچر پله رو ساده عبارتنداز : 

  • سلکتور کنترل حرکات دستگاه روی پله 
  • دسته نگهدارنده 
  • کابل انتقال فرمان 
  • دسته های جلویی و پشتی جهت کنترل ویلچر 
  • کمربند ایمنی 
  • تسمه حرکتی 
  • مرکز کنترل و باطری ها 
  • محل قرار گرفتن پاها 
  • موتور 
  • چرخ های جلو و پشتی 

یاسر عطارباشی بازدید : 25 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 زمان : 11:39 نظرات (0)

همواره شرکت ها و برندهای تولید کننده لباس ورزشی و پیراهن های دنیا بر سر انتخاب باشگاه ها رقابت دارند و همین موضوع باعث بالا رفتن هزینه های اسپانسرینگ خواهد شد. 

دو غول فوتبال اسپانیا، رئال و بارسا، در میان باشگاه‌های فوتبال دنیا ‏بیشترین پول را از اسپانسرهای پیراهن‌های خود دریافت می‌کنند. ‏

یکی از منابع درآمدی باشگاه‌های فوتبال از ‏محل اسپانسر تولیدکننده پیراهن‌های آنهاست. فارغ از تبلیغاتی که ‏روی سینه پیراهن‌ها چاپ می‌شود باشگاه‌های بزرگ مبالغ قابل ‏توجهی از تولیدکننده‌های پیراهن‌ها دریافت می‌کنند. ‏

در حال حاضر چند شرکت بزرگ تولید البسه ورزشی در حال رقابت ‏برای افزایش سهم خود در بازار هستند. ولی به مرور زمان شاهد ‏رقابتی دو قطبی در این عرصه هستیم و شرکت‌هایی مثل نیوبالانس و ‏پوما کم کم میدان را به سود دو غول نایک و آدیداس خالی می‌کنند. ‏

در بررسی قراردادهای جدید باشگاه‌های فوتبال با تولیدکننده‌های ‏پیراهن مشخص شد که بیشترین سود از قراردادهای اسپانسری به ‏دو غول فوتبال اسپانیا: رئال و بارسا تعلق دارد. ‏

از نکات جالب در این فهرست حضور باشگاه ترکیه‌ای فنرباغچه در ‏رتبه 44 است. قناری‌های استانبول برای پوشیدن پیراهن پوما با این ‏شرکت قراردادی 4.6 میلیون یورویی امضا کرده‌اند. رقیب بزرگ ‏فنرباغچه، گالاتاسرای، با تفاوتی قابل توجه در رتبه 18 قرار داشته و از ‏نایک 12.3 میلیون یورو دریافت کرده است. ‏

بایر لورکوزن، پدیده این فصل فوتبال آلمان و قهرمان زودهنگام ‏بوندس‌لیگا در حال حاضر با قراردادی 4.6 میلیون یورویی در رتبه 43 ‏قرار دارد و به نظر می‌رسد به زودی بایر از شرکت تولید پوشاک ‏ورزشی کاستوره رقم بیشتری طلب کرده یا به سراغ دیگر شرکت‌ها مثل ‏نایک و آدیداس برود. ‏

رم، تیمی که سردار آزمون را در اختیار دارد، با آدیداس قراردادی به ‏ارزش 5 میلیون یورو دارد تا در رتبه 42 بایستد. پورتو، تیم مهدی ‏طارمی با قرارداد 6.9 میلیون یورویی با نیوبالانس در رتبه 33 قرار ‏دارد. ‏

یک نکته جالب در این فهرست قرار گرفتن النصر در رتبه 23 است. ‏این تیم به لطف حضور کریستیانو رونالدو برای پوشیدن نایک 9.3 ‏میلیون یورو دریافت می‌کند. ‏

اینتر، قهرمان مقتدر ایتالیا، با قراردادی 30 میلیون یورویی پیراهن ‏نایک را به تن می‌کند ولی با این حال در رتبه 14 قرار داشته و نتوانسته ‏به جمع 10 تیم اول راه یابد. میلان هم از پوما 30 میلیون یورو ‏دریافت کرده و از این نظر با اینتر برابر است. ‏

لیست گران ترین لباس های ورزشی دنیا

فهرست 10 باشگاه برتر دنیا از نظر قرارداد با شرکت‌های تولیدکننده ‏پیراهن به این شرح هستند:‏

10. لیورپول- نایک- 34.5 میلیون یورو
‏9. یوونتوس- آدیداس- 53.7 میلیون یورو
‏8. بایرن مونیخ- آدیداس- 60 میلیون یورو
‏7. چلسی- نایک- 69 میلیون یورو
‏6. منچسترسیتی- پوما- 74.7 میلیون یورو
‏5. پاری سن ژرمن- نایک- 80 میلیون یورو
‏4. منچستریونایتد- آدیداس- 86.2 میلیون یورو
‏3. آرسنال- آدیداس- 86.2 میلیون یورو
‏2. بارسلونا- نایک- 105 میلیون یورو
‏1. رئال مادرید- آدیداس- 120 میلیون یورو

یاسر عطارباشی بازدید : 27 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 زمان : 10:02 نظرات (0)

مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا مهم‌ترین رقابتهای فوتسال در سطح قاره آسیا است که هر دو سال یکبار برگزار می شود. نخستین دوره این مسابقه‌ها در سال ۱۹۹۹ در کشور مالزی برگزار شد و پس از آن‌ها به‌طور سالانه (از سال ۲۰۰۸ هر دو سال یکبار) این مسابقات پیگیری می‌شود. تیم ملی فوتسال ایران قهرمان مسلط این مسابقات بوده‌ است به گونه ای که تاکنون در طی هفده دوره این مسابقات به سیزده عنوان قهرمانی، دو نایب قهرمانی و دو عنوان سومی دست پیدا کرده‌ است. در بیشتر این دوره مسابقات اکثر عنوان بهترین‌ها از جمله بهترین بازیکن، بهترین گلزن، بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع، جام اخلاق و بهترین مربی از آن تیم ایران شده است. شکی نیست كه فوتسال ایران در کلاس جهانی قرار داشته و فاصله‌ی زیادی با آسیا دارد اما حضورش در جام قهرمانی آسیا باعث پیشرفت سایر کشورها هم شده است. چهار دوره قهرمانی ژاپن، افزایش سهمیه آسیا از دو به پنج تیم، صعود سه تیم آسیایی به مرحله حذفی و کسب مقام سوم توسط یک تیم آسیایی (ایران) در جام جهانی ٢٠١۶، همگی گواهی بر این مدعاست.

افتخارات ایران در جام ملت های فوتسال آسیا

ایران را می توان پرافتخارترین تیم فوتسال در آسیا دانست که توانسته با حضور در 17 دوره مسابقات ، 99 مسابقه ، 93 برد ، 2 مساوی و چهار باخت و با زدن بیش از 938 گل ، در 13 دوره مسابقات ، عنوان قهرمانی را کسب کند. 

جام ملت های فوتسال آسیا 2024

همچنین ایران در جام ملت های فوتسال آسیا در سال 2024 ، با برتری 4 بر یک مقابل تایلند توانست عنوان قهرمانی فوتسال آسیا را کسب کند. در این دوره سعید احمد عباسی با به ثمر رساندن 8 گل توانست عنوان آقای گلی را کسب کند و همچنین باقر محمدی عنوان بهترین دروازه بان جام را کسب کرد. همچنین سعید احمد عباسی عنوان بهترین بازیکن جام را نیز به خود اختصاص داد.

یاسر عطارباشی بازدید : 27 دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 زمان : 19:10 نظرات (0)

باشگاه پاری سن ژرمن را می توان یکی از بزرگترین باشگاه های حاضر فوتبال اروپا و حتی جهان دانست که از سال 2013 با مالکیت ناصرالخلافی توانست حکمرانی بر فوتبال فرانسه داشته باشد و تا سال 2024 ، 10 قهرمانی کسب کند.

باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن یک باشگاه معروف است که گذشتهٔ غنی دارد. آغاز قرن بیستم زمانی بود که تیم‌های فوتبال اروپایی و آمریکای جنوبی به قدرت رسیدند.

بودن یک باشگاه در میان ‌برترین و بهترین‌ها نیاز به حداقل یک جایزه و استانداردهای فنی بالا دارد. علاوه بر این، آن‌ها باید دوره‌ای از مشکلات فراوان و رقابت‌های شدید را تجربه کنند. با ارجاع به تاریخ پاری سن ژرمن، واضح است که این باشگاه به‌مراتب از شرایط موردنیاز برخوردار شده و به یکی از برترین باشگاه‌های دنیای فوتبال تبدیل شده است.

یاسر عطارباشی بازدید : 34 دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 زمان : 18:56 نظرات (0)

جناب آقای حسین عطارباشی مقدم

سمت: مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی توفیق

مدرک: مهندسی عمران لیسانس- درجه یک فوتسال ایران

مسئولیت های اکنون: سرمربی رده سنی نوجوانان باشگاه توفیق. مربی رده سنی امیدهای توفیق. بازیکن رده سنی بزرگسالان توفیق در مشهد و رستوران گلستان در دسته یک استان خراسان رضوی.

حائز دو مقام قهرمانی در سمت سرمربی گری در رده های سنی نونهالان مشهد 1398-1399

سوابق: دارای سابقه مربیگری رده جوانان مناطق کشور همراه باشگاه محراب قدسیان. سرمربی گری دسته یک استان رده نوجوانان خراسان رضوی. چندین بار بازی در لیگ های مشهد رده سنی بزرگسالان.

یاسر عطارباشی بازدید : 22 یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 زمان : 18:14 نظرات (0)

دربی دلا مادونینا (به انگلیسی: Derby della Madonnina) یا شهرآورد میلان (به انگلیسی: Milan Derby) یک دربی فوتبال بین دو باشگاه برجستهٔ شهر میلان یعنی آ.ث. میلان و اینتر میلان است.

این دو تیم اولین بار در تاریخ ۱۸ اکتبر ۱۹۰۸ در مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در آن بازی تیم آ.ث. میلان با نتیجهٔ دو بر یک تیم اینتر میلان را شکست داد. اولین دیدار رسمی این دو تیم در تاریخ ۱۰ ژانویه ۱۹۰۹ برگزار شد که با برتری سه بر دو تیم آ.ث. میلان همراه بود.

این شهرآورد به افتخار تندیس مادونینا، مجسمهٔ زرین و نمادین مریم مقدس در بالای کلیسای جامع میلان، که یکی از نمادهای شهر میلان بوده، «شهرآورد دلا مادونینا» نام‌گذاری شده‌است.

دو تیم آ.ث. میلان و اینتر میلان در هر سال حداقل ۲ بار در قالب مسابقات سری آ به مصاف یکدیگر می‌روند.

آمار و تاریخچه دربی دلامادونینا

آمار بازی
۲۳۸) در ۲۳۸ دربی دلامادونینا که اولین آن‌ها ژانویه ۱۹۰۹ برگزار شده، میلان ۷۹ برد و اینتر ۹۰ برد کسب کرده‌اند و ۶۹ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۱۷۹) مقابل تعداد دیدارهای میلان و اینتر در سری A ایتالیا عدد ۱۷۹ به چشم می‌خورد. ۵۴ مرتبه میلان برنده شده و ۶۹ بازی را اینتر برده. ۵۶ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۵) اینتر شرایط بسیار خوبی در دربی دارد. افعی‌ها ۵ بازی آخرشان مقابل میلان در تمامی رقابت‌ها را برده‌اند. سوم سپتامبر ۲۰۲۲ آخرین برد میلان در دربی دلامادونینا ثبت شد.
۴) از آخرین مرتبه‌ای که اینتر مقابل میلان در سری A دبل کرد ۴ سال می‌گذرد. فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ اینتر در ۲ بازی رفت و برگشت همشهری‌اش را مغلوب کرد.
۰) حال اینتر در فصل جاری خارج‌ازخانه بسیار خوب بوده. افعی‌ها در ۱۵ بازی ۱۳ برد و ۲ تساوی داشته‌اند. البته سن‌سیرو خانه آن‌ها هم هست ولی در بازی امشب مهمان هستند. تنها شکست اینتر در فصل جاری در بازی خانگی مقابل ساسولو رقم خورده است.
۲۶) اینتر در ۲۶ بازی آخرش در سری A شکست نخورده است. تیم تحت هدایت سیمون اینزاگی آخرین مرتبه سپتامبر ۲۰۲۳ مقابل ساسولو مغلوب شد.
۱۴) آندری شوچنکو با ۱۴ گل زده برترین گلزن تاریخ دربی دلامادونینا است، در حالی که لائوتارو مارتینس با ۸ گل زده شانس دارد تا در آینده به اسطوره روسونری برسد.
۱۶) استفانو پیولی با ۱۶ بازی مربیگری در دربی دلامادونینا (۱۳ بازی با میلان و ۲ بازی با اینتر)، یکی از سرمربیان باسابقه این نبرد بزرگ است. سیمونه اینزاگی هم ۱۰ مرتبه در این دیدار روی نیمکت اینتر نشسته است. نرئو روکو سرمربی میلان در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ با ۲۵ مربیگری در این دیدار باسابقه‌ترین است.
۲۰) سیمونه اینزاگی و استفانو پیولی ۲۱ مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم اینزاگی ۱۲ برد و سهم پیولی ۵ برد بوده و ۴ بازی هم مساوی شده است.
۳) متئو دارمیان، هاکان چالهان‌اوغلو و فرانچسکو آچربی ۳ اینتری هستند که سابقه بازی در میلان را هم داشته‌اند.

برترین گل های تاریخ دلامدونینا

یاسر عطارباشی بازدید : 40 جمعه 07 اردیبهشت 1403 زمان : 9:34 نظرات (0)

ویژگی های ماساژور شانه و گردن چیست؟ برای خرید ماساژور شانه و گردن به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟ 

ماساژور شانه و گردن یکی از محصولات پرفروش خرید ماساژور برقی می باشد که برای درمان گردن درد و آرتروز گردن استفاده می شود. حتی می توانید به کمک آن از ابتلا به بیماری گردن درد جلوگیری کنید!

در دنیای امروزه و با پیشرفت علم و تکنولوژی اکثر افراد فرصتی برای ورزش کردن ندارند! و یا آن را جدی نمیگیرند بنابراین باید در خرید ماساژور گردن بیشتر تامل نمایند. همچنین به دلیل ساعت طولانی کار با سیستم و تلفن های همراه ، باعث انقباض عضلانی در ناحیه شانه و گردن شما می گردد که نیاز به ورزش های حین کار دارید.

با ماساژور شانه و گردن می توانید به کار کردن خود ادامه دهید و خون رسانی را در ناحیه گرفتگی بهبود دهید.

امکانات ماساژور شانه و گردن 

برخی از مهمترین امکانات ماساژور گردن و شانه عبارتنداز :

  • امکان تنظیم دما برای گرمکن ناحیه گردن
  • امکان تنظیم شدت فشار ماساژ
  • دارای دو مد کاری مختلف به صورت ماساژ عمیق و ماساژ نرم

بخش های ماساژور شانه و گردن 

برخی از مهمترین بخش های ماساژور شانه و گردن عبارتنداز :

  • قسمت ماساژ گردن
  • قسمت ماساژ شانه
  • پورت شارژر تایپ سی
  • قسمت کنترل ماساژر
  • قسمت هیتر

شما با خرید ماساژور گردن از مزایای بسیاری بهره خواهید برد برخی از مهمترین این مزایا عبارتنداز :

یاسر عطارباشی بازدید : 43 دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 زمان : 13:33 نظرات (0)

ویژگی های پله برقی خانگی چیست؟ برای خرید پله برقی خانگی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ 

پله برقی خانگی ایستاده فضای بسیار کمی اشغال می‌کند و برای نصب آن نیاز به تخریب آنچنانی نیست. تا جایی که امکان نصب آن روی دیوار نیز وجود دارد. این نوع از بالابرها از وزن نسبتا سبکی برخوردار هستند و توانایی حمل کاربران با وزن سنگین را نیز دارند. این وسیله دارای کمربند ایمنی بوده و بسیار بادوام است. 
پله برقی خانگی یا به اصطلاح پله پیما، نوعی دستگاه بالابر است که در منازلی با تعداد طبقات کم نصب می شود. این دستگاه دارای یک صندلی ثابت می باشد که به کمک ریل به دیواره ی کناری راه پله وصل می‌شود و سپس افراد کم‌ توان و سالمندان با نشستن روی این صندلی می‌توانند به طبقات بالا و پایین جا به جا شوند.

ویژگی های پله برقی خانگی 

این پله برقی ها با توجه به کاربرد، نوع طراحی و شکل ظاهری انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

  • پله برقی خانگی صندلی دار

پله برقی خانگی صندلی دار یکی از پرفروش‌ ترین انواع پله برقی خانگی می باشد که در منازل چند طبقه یا دوبلکس کاربرد زیادی دارد. این پله‌ها برای حرکت علاوه بر انرژی برق با باتری نیز کار می‌کند. بنابراین در صورت قطعی برق شما می توانید از پله برقی به راحتی استفاده کنید. یکی از مزایای این نوع صندلی، قابلیت جمع شدن آن است. به این صورت که زمانی که از آن استفاده نمی کنید؛ به راحتی می توانید صندلی را جمع کنید تا فضای کمتری از راه پله نیز اشغال شود. همچنین این صندلی به دلیل داشتن کمربند و مجهز بودن به سنسور هوشمند از امنیت بالایی برخوردار است و ایمنی سالمندان و معلولانی که از آن استفاده می‌کنند را تامین می کند.

  • پله برقی خانگی ویلچربر

پله برقی خانگی ویلچربر برای افرادی که دارای معلولیت هستند؛ طراحی و تولید شده است. زیرا این افراد به تنهایی و به صورت مستقل توانایی راه رفتن یا ایستادن را ندارند. بنابراین قادر نیستند برای جابجایی از ویلچر خارج شوند، به همین دلیل بهترین راه برای جا به جایی آنها استفاده از پله برقی خانگی ویلچربر می باشد.

در این پله‌ها فضایی را طراحی شده است که ویلچر روی آن قرار می گیرد و در طبقات جا به جا می شود. این نوع پله‌ها قابلیت کنترل را دارند و کاربر می‌تواند سرعت آن را تنظیم کند. قطعات کاربردی و باکیفیت استفاده شده در این دستگاه بالابر، دارای مقاومت بالایی می باشد که استحکام و مقاومت بالای بالابر باعث می‌شود تحمل وزن سنگین ویلچر و کاربر را داشته باشد.

  • پله برقی خانگی ایستاده

پله برقی خانگی ایستاده فضای بسیار کمی اشغال می‌کند و برای نصب آن نیاز به تخریب آنچنانی نیست. تا جایی که امکان نصب آن روی دیوار نیز وجود دارد. این نوع از بالابرها از وزن نسبتا سبکی برخوردار هستند و توانایی حمل کاربران با وزن سنگین را نیز دارند.

این وسیله دارای کمربند ایمنی بوده و بسیار بادوام است. بنابراین هنگام استفاده از پله برقی خانگی ایستاده هیچ نگرانی بابت امنیت و حفظ سلامت افراد وجود ندارد. همچنین سرعت کم این بالابر باعث شده در حین حرکت، کاربران احساس راحتی داشته باشند.

مزایای پله برقی خانگی 

 این نوع دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند و دارای مزایای متعددی از جمله هزینه کم ، نصب آسان و مصرف انرژی پایین است. مزیت دیگر آنها این است که می‌توانند در دو جهت حرکت کنند و استفاده کنندگان را هم به بالای پله‌ها و هم به پایین پله‌ها منتقل کنند.

در کنار تمامی مزایای گفته شده ، اگر نصب پله برقی به خوبی صورت نگیرد می‌تواند برای اعضای خانواده‌ خطرناک باشد. همچنین بالابرها و پله‌برقی‌های خانگی نیازمند سرویس منظم هستند و توجه داشته باشید که اگر نوع نامناسبی از بالابرهای خانگی را تهیه کنید، تغییر دادن و تعویض دستگاه برای رسیدن به حالت دلخواه شما سخت خواهد بود. پس در انتخاب پله برقی خانگی خود دقت کنید.

همانطور که در مقدمه گفتیم پله برقی‌های خانگی در خانه‌های چند طبقه یا منازل دوبلکس، به کار می‌روند و برای خانواده‌هایی که دارای یک عضو سالمند یا معلول و ناتوان دارند، بسیار مناسب است. نوع پله برقی مورد استفاده به نوع معماری منزل و کاربرد پله برقی در آن منزل بستگی دارد، به‌عنوان مثال اگر فرد ناتوان از ویلچر استفاده می‌کند باید از نوع پله برقی ویلچربر استفاده کرد که فرد بتواند با ویلچرش به بالا یا پایین پله‌ها منتقل برود.

با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی در برخی از اماکن پله برقی جایگزین راه پله گردید. برای اینکه در ارتفاع های زیاد و در مکان های پر تردد، جابجایی افراد با سرعت بیشتری انجام پذیرد، پله برقی طراحی و ساخته شد. ظاهر پله برقی همانند راه پله های ساختمانی می باشد. پله برقی با به کار گیری از تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، توانسته تا زمان انتظار و فوت وقت که در سیستم آسانسور وجود داشته را از بین ببرد. نحوه کارکرد پله برقی بدین صورت است که، در یک چرخه تکراری، پلکان پله برقی همواره در گردش هستند، و پله های پنهان دقیقا در زیر پله های بالایی قرار می گیرند. موتوری که برای پله برقی ها در نظر گرفته می شود باید وزن افرادی که بر روی پله برقی می ایستند را تحمل کند.

یاسر عطارباشی بازدید : 47 دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 زمان : 11:58 نظرات (0)

بهترین پله پیما چرخشی چیست؟ نکات خرید بهترین پله پیما چرخشی چیست؟ 

سیستم پله پیما تیسن کروپ ThyssenKrupp را می توان یکی از با کیفیت ترین و مقاوم ترین مدل های پله پیما در جهان دانست. از لحاظ تجربه نکته ای وجود داره که ما هر تعدادی از این مدل پله پیما کار کردیم به مشکل نخورده مگر اینکه شرایط خاصی براش پیش اومده باشه مثل رسیدن رطوبت یا ایجاد ضربه سنگین یا استفاده نادرست. ولی در صورتی که استفاده درستی از پله پیما تیسن کروپ ThyssenKrupp داشته باشید میتوانید سالیان سال بدون هیچ دردسری از آن استفاده کنید.

سیستم پله پیما تیسن کروپ ThyssenKrupp دارای کمربند ایمنی ، جوی استیک ، ریموت کنترل ، دارای سنسورهای ایمنی در زیرپایی و روی صندلی ، کلید پاور روی صندلی ، صندلی و دسته های تاشو و بسیاری امکانات دیگر.

بهترین پله پیما چرخشی کدام است؟ 

همانطور که گفته شد مهم ترین کاربرد صندلی پله چرخشی در مکان هایی می باشد که پله ها حالت چرخشی دارند. 

  • استفاده تو خونه‌های مسکونی، خونه‌های دوبلکس و چند طبقه
  • استفاده تو بیمارستانا و کلینیکا و مراکز درمانی برای بیمارها
  • استفاده در اداره‌ها و مکان‌های تجاری
  • استفاده در هتل و مسافرخونه‌ها

بهترین پله پیما چرخشی

محصول پله پیما کوشا همواره در حال بروزرسانی است و ما لحظه ای را جهت ایجاد رفاه و آسایش و ایمنی هر چه بیشتر شما عزیزان از دست نخواهیم داد. برخی از مهمترین ویژگی های پله پیما ایرانی کوشا عبارتنداز :

  • دارای سنسور های ایمنی
  • صندلی ، دسته و زیرپایی کاملا تاشو
  • دارای ریموت کنترل
  • دارای جوی استیک
  • موتور گیربکس قدرتمند
  • دارای کمربند ایمنی
  • دارای کلید امنیتی
  • قابلیت جابه جایی وزن تا 120 کیلوگرم
  • قابل ارائه در دو مدل 24 و 220 ولت ( مجهز به کلید محافظ جان جهت جلوگیری از برق گرفتگی )

پله پیما چرخشی یک دستگاه ورزشی است که ویژگی‌های زیر را دارا می‌باشد:

  1. قابلیت چرخش: این دستگاه قابلیت چرخش در 360 درجه را داراست که به کاربر امکان می‌دهد حرکات متنوعی را انجام دهد.

  2. تنظیم ارتفاع: برخی از پله پیماهای چرخشی دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند که به کاربر امکان می‌دهد میزان سختی تمرین را تنظیم کند.

  3. پدال‌های ضد لغزش: پله پیماهای چرخشی دارای پدال‌های ضد لغزش هستند که از ایمنی کاربر در طول تمرین مراقبت می‌کنند.

  4. صفحه نمایش دیجیتال: برخی از این دستگاه‌ها دارای صفحه نمایش دیجیتال هستند که اطلاعاتی از جمله زمان، مسافت، کالری‌های سوزانده شده و ضربان قلب را نشان می‌دهد.

  5. مقاومت قابل تنظیم: پله پیماهای چرخشی معمولا قابلیت تنظیم مقاومت را دارند تا به کاربر امکان تنظیم میزان سختی تمرین را بدهند.

  • فروش اقساطی بدون پیش پرداخت
  • هفت روز تضمین بازگشت وجه در صورت نارضایتی از کالا
  • یک سال گارانتی بی قید و شرط
  • یک سال بیمه نامه مسئولیت
  • پنج سال خدمات پس از فروش
  • خدمات پس از فروش 24 ساعته
  • ارسال و نصب رایگان در سراسر کشور
  • دارای گواهی ثبت اختراع انحصاری
  • دارای تمامی مجوز ها و استانداردهای مربوطه
  • قابلیت جابه جایی وزن فرد تا ۱۳۰ کیلوگرم – البته پله پیما چرخشی قابلیت جابه جایی وزن بیشتر را نیز داراست ولی فشار زیادی به موتور وارد شده و باعث زود مستهلک شدن سیستم خواهد شد .
  • زاویه ای که دستگاه قابل نصب می باشد بین ۳۰ تا ۶۰ درجه می باشد که برای زوایای بیشتر و کمتر از این محدوده ، استفاده از این دستگاه توصیه نمی گردد و مسئولیت به عهده مشتری خواهد بود.
  • دستگاه صندلی بالابر پله ای در نمونه های داخلی فقط برای محیط داخلی طراحی شده و باید حتما روی دستگاه پوشانده گردد ولی در نمونه های خارجی به دو صورت برای محیط داخلی و خارجی طراحی شده است که البته از لحاظ قیمتی متفاوت می باشد.
  • دستگاه بالابر پله دارای موتور پرقدرت ۲۴ ولت می باشد که مجهز به سیستم ضدبرخورد می باشد که در صورت فشار بیش از حد به موتور ، سیستم متوقف شده و تا ارسال فرمان بعدی ، عمل نخواهد کرد.
  • نکته ای که باید بدان توجه کرد این است که سیستم های پیچشی با توجه به اینکه به صورت سفارشی و طراحی شده برای شرایط پله ها به صورت انحصاری می باشد این دستگاه قابل جابه جایی و انتقال به مکان دیگری نمی باشد چون شرایط خم و قوس های هر پله ها ، منحصر به همان پله ها می باشد و بعد از اینکه ریل ها دستگاه خم داده شود به هیچ وجه قابل خم کاری مجدد نمی باشد.

پله پیما های گردشی به صورت کلی دارای تکنولوژی تولید پیچیده تر و بروز تری میباشند که به جرات میتوان گفت در بسیاری از پروژه ها از تمام جوانب (قیمت، عدم تخریب، شرایط منزل و ..) گزینه جذاب و فوق العاده ای است. زندگی در یک ساختمان چند طبقه بدون آسانسور به سادگی میتواند تبدیل به کابوسی شود که رفت آمد را برای ساکنین دشوار یا حتی غیر ممکن می سازد.
به منظور نصب یک آسانسور استاندارد و ایمن نیاز به فضای از قبل تعبیه شده میباشد که اکثر منازل قدیمی این امکان را ندارند و از طرفی تخریب یک ساختمان و ایجاد فضای آسانسور نه تنها هزینه های سنگینی را همراه دارد بلکه در بسیاری موارد این موضوع هم به دلیل نوع نقشه و طراحی ساختمان امکان پذیر نمیباشد.
پله رو گردشی بدون نیاز به نرده و فضای خاص ما بین پله ها به سادگی توسط ریل های مخصوص خود بر روی پله ها به صورت اتصالات پیچ و مهره ای نصب میگردد و دسترسی به طبقات بالا را میسر میسازد.

یاسر عطارباشی بازدید : 44 یکشنبه 02 اردیبهشت 1403 زمان : 11:07 نظرات (0)

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 308
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 158
  • بازدید امروز : 529
  • باردید دیروز : 429
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 38
  • بازدید هفته : 958
  • بازدید ماه : 11,266
  • بازدید سال : 95,352
  • بازدید کلی : 472,923