loading...

باشگاه فرهنگی ورزشی توفیق

ابتدا می‌خواهم قسمتی از سخنان آقای خسوس کاندلاس استاد بزرگ فوتسال دنیا در مورد اهمیت دفاع در فوتسال را بخوانید: دوست دارم اذعان کنم که بررسی جلسات تمرینی متعدد در فاز دفاعی به من نشان داده که

همانطور که حرکات تکنیکی در فوتسال بسیار مهم و تاثیرگذار می تواند باشد دفاع در فوتسال نیز نقش بسیار مهمی در حفظ نتیجه خواهد داشت و می توان گفت کاری بسیار دشوارتر از حمله می باشد. در هنگام دفاع بهتر است بازیکن و تیم چند نکته را مدنظر داشته باشند. 

به صورت کلی در فوتسال دو مدل دفاع داریم : 

  • دفاع تیمی
  • دفاع فردی 

دفاع تیمی در فوتسال

در مورد دفاع تیمی ، تیم باید با استفاده از تاکتیک های مختلف دفاعی در جهت دفاع اقدام کند و متناسب با تاکتیک های هجومی تیم حریف در جهت انتخاب تاکتیک دفاعی مناسب اقدام کند. 

دفاع فردی در فوتسال

بازیکن باید در برابر حرکات تکنیکی که حریف در برابر او انجام می دهد عکس العمل مناسبی انجام دهد و متناسب با نوع تکنیک ، ضد تکنیک مناسبی انتخاب کند . همچنین قرار گرفتن وضعیت بدنی بازیکن و میزان سرعت و عکس العمل بازیکن می تواند در دفاع مناسب بسیار موثر باشد.

آموزش جاگیری در فوتسال

بازیکنان باید متناسب با تاکتیک هجومی حریف ، جاگیری مناسبی در زمین خود داشته باشند و از تاکتیک های مناسب دفاعی استفاده کنند.

دفاع من تو من در فوتسال

یکی از تاکتیک های دفاعی که در فوتسال انجام می گیرد دفاع من تو من در فوتسال man to man می باشد به این صورت که بازیکن باید مثل یک سایه بازیکن حریف را تعقیب کند و در برابر حرکات تکنیکی و حرکات هجومی حریف ، عکس العمل مناسب انجام دهد.

فیلم دفاع فوتسال

در این بخش فیلم آموزشی در جهت دفاع در فوتسال برای شما قرار دادیم که مربوط به مسابقات فوتسال می باشد.

براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !
یاسر عطارباشی بازدید : 2659 پنجشنبه 24 تیر 1395 زمان : 18:26 نظرات (2)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمدمهدی یزدی نژاد در تاریخ 1396/04/24 و 19:18 دقیقه ارسال شده است

با سلام باشگاه بسیار خوبیست و من به شما پیشنهاد می دهم تا به باشگاه توفیق تشریف بیارید.
پاسخ : ممنونم لطف دارین انشالله که شاهد موفقیت شما باشیم

این نظر توسط محمدمهدی یزدی نژاد در تاریخ 1396/04/24 و 19:16 دقیقه ارسال شده است

باشگاه بسیار خوبی هست به بقیه پیشنهاد میکنم به این باشگاه بیایند
پاسخ : ممنونم انشالله موفق باشین


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 304
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 282
  • بازدید امروز : 110
  • باردید دیروز : 1,430
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 64
  • بازدید هفته : 3,073
  • بازدید ماه : 8,800
  • بازدید سال : 92,886
  • بازدید کلی : 470,457