loading...

باشگاه فرهنگی ورزشی توفیق

ویژگی های بهترین وینگر هافبک های کناری به عنوان مخالفان اصلی وینگرها در تیمهای مقابل شناخته میشوند. بهترین وینگرهای فوتبال به کسانی اطلاق میشود که مدافعان توسط آن ها بدون هیچ دردسری خنثا میشوند. ویژگ

ویژگی های بهترین وینگر

هافبک های کناری به عنوان مخالفان اصلی وینگرها در تیمهای مقابل شناخته میشوند. بهترین وینگرهای فوتبال به کسانی اطلاق میشود که مدافعان توسط آن ها بدون هیچ دردسری خنثا میشوند. ویژگی های بهترین وینگرهای فوتبال باعث شده تا آن ها از سایر پست های دیگر بازیکنان جدا شوند. باتوجه به عبور آن ها از کنار جناحین، بازیکنان وینگر در بیشتر اوقات، همان بازیکنان سرعتی و فنی محسوب میشوند. البته یکی از مهارت های وینگرها، داشتن دید خوب از زمین و علاوه بر آن سرعت عکس‌العمل خوب، میباشد تا از این طریق قادر به شکست جناحین باشند و با تصمیم گیری سریع بدانند که چه کاری با توپ انجام دهند و با انتقال آن به محوطه جریمه، یک پاس را از آن خود کنند یا گلی را به سمت دروازه پرتاب کنند، یا با فرستادن توپ به عقب از آن محافظت کنند در غیر این صورت، آنرا از دست بدهند.

ویژگی های بهترین وینگر,اصطلاح فوتبالی وینگر,پست وینگر
مخالفان اصلی وینگرها همه ی هافبک های کناری در تیم های مقابل هستند

از دیگر مهارت های قابل توجه بهترین وینگر می توان به توانایی انجام پاس های دقیق اشاره کرد؛ بدین دلیل که آن ها نباید متکی به شکستن جناح و ارسال توپ به داخل جعبه باشند. وینگر باید باید با پیدا کردن یک شریک موفق به گل زنی شود. یکی دیگر از خصوصیات وینگرها مهارت در زدن ضربه ی خوب می باشد زیرا به آن ها امکان می دهد تا بازیشان را متنوع کنند. علاوه براین از جناحین به مرکز دیگری حرکت کنند و حملاتشان را کامل انجام دهند. یکی از مهمترین ویژگی های یک وینگر خوب، پاس های کات بک( رو به عقب) با کیفیت مناسب میباشد.

بهترین وینگرهای جهان 2023

نام شش وینگر لیگ برتر، دو وینگر بوندسلیگا، یک وینگر لالیگا و یک وینگر سری آ در میان 10 وینگر راست ارزشمند حال حاضر جهان فوتبال دیده می شود.

به گزارش ترنسفرمارکت، محمد صلاح وینگر مصری لیورپول با ارزشی بالغ بر 150 میلیون یورو ارزشمندترین وینگر راست حال حاضر جهان است. لیونل مسی (بارسلونا، آرژانتین، 140 میلیون یورو)، جیدون سانچو (بروسیا دورتموند، انگلیس، 120 میلیون یورو)، برناردو سیلوا (منچسترسیتی، پرتغال، 100 میلیون یورو)، سرژ گنابری (بایرن مونیخ، آلمان، 80 میلیون یورو)، نیکولاس پپه (آرسنال، ساحل عاج، 65 میلیون یورو)، کریستین پولیشیچ (چلسی، آمریکا، 60 میلیون یورو)، فدریکو کیه زا (فیورنتینا، ایتالیا، 60 میلیون یورو)، ریاض محرز (منچسترسیتی، الجزایر، 60 میلیون یورو) و ویلفرد زاها (کریستال پالاس، ساحل عاج، 55 میلیون یورو) در رده های بعدی این لیست دیده می شود.

وظایف وینگر در فوتبال

1) از نقش های جدید و حائز اهمیت حضور مداوم و موثر وینگر در امر گلزنی و حرکت به سمت داخل برای ایجاد برتری عددی در جلوی زمین میباشد که برش به سمت داخل در هف اسپیسها و کانال های مرکزی از وظایف مدرن این پست جدید در فوتبال روز دنیا میباشد.

2) همواره حضور در محوطه جریمه حریف و ایجاد موقعیت و همچنین حضور مستمر برای استفاده از موقعیت های ایجاد شده در محوطه جریمه حریف که از کانال های کناری مخالف ایجاد می شود از دیگر وظایف این مدل وینگرها میباشد که وظایفی توام ترکیبی با مهاجم هدف تیم دارند.

3) برتری در تک به تک ها در مقابل مدافع حریف از نقش های هجومی این مدل وینگرها میباشد که این برتری تیم را دارای شرایط برتری عددی، ایجاد فضا و هموار شدن خلق موقعیت مینماید.

4) حرکات رو به داخل به صورت آنی و لحظه ای برای برهم زدن نظم دفاعی حریف از دیگر نقش این مدل وینگر میباشد که هرچه با سرعت بیشتری همراه شود سریعتر
دفاع حریف را تخریب کرده و در جهت خلق موقعیت کمک می کند.

5) حضور مداوم در پرس از جلو و بستن مسیرهای هف اسپیس و همچنین کانال های کناری در زمان دفاع از وظایف دفاعی این وینگرها میباشد که هرچه اجرای صحیح تر آن شرایط توپگیری را برای تیم خودی ایجاد میکند.

6) ایجاد فضا برای هافبک نزدیک یا فولبک کنار از طریق نفوذ به داخل و همراه کردن مدافع با خود از دیگر نقشهای مهم و تاثیرگذار در پیروزی هجومی تیم میباشد.

تواناییهای کلیدی وینگرهایی که به داخل  Inverted Winger می زنند:

1) توانایی دریبلینگ و رد شدن از مدافع مستقیم از توانایی های مهم برای این پست به شمار می رود بردن تک به تک در مقابل حریف و عبور از یار مستقیم علاوه بر کاهش تعداد مدافعان حریف فضای بیشتری برای حمله به سمت دروازه به تیم خودی می دهد.

2) توانایی شوت زنی با قدرت، سرعت و دقت بالا از این وینگرها قاتلهای بیرحمی میسازد که توانایی ایجاد خطر برروی هر دروازه ای را خواهند داشت و هرچه این توانایی در سطح بالاتری باشد تاثیر زیادی در تعداد گل های تیم خواهد داشت.

3) توانایی ارسال با هردوپا از ویژگی های لازم برای تمامی بازیکنان نزدیک به خط طولی زمین میباشد ارسال دقیق، خلق موقعیت گل را برای تیم به همراه خواهد داشت و وینگرهایی با این توانایی بسیار پرکاربرد خواهند بود.

4) داشتن سرعت همواره به بازیکنان کمک میکند و البته از اصلی ترین ملاک های انتخاب یک وینگر سرعت بالای او میباشد و هرچه سرعت با توپ و بدون توپ او با توان استقامتی بالا همراه باشد در فشار بر روی حریف موفق تر خواهند بود.

5) قدرت خلق موقعیت برای این مدل وینگرها امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و با توجه به شلوغی و بسته شدن کانال های مرکزی توسط تیم ها خلق موقعیت به شیب زیادی به سمت کنار متمایل شده و هافبک هایی با توانایی بازیسازی برای هر تیمی یک نعمت میباشد.

فیلم بررسی وظایف وینگر فوتبال

در فیلم زیر می توانید با ماهیت و مهمترین وظایف وینگر فوتبال آشنا بشید


آموزش وینگر فوتبال

در فیلم زیر می توانید مهارت هایی که یک وینگر فوتبال باید داشته باشد را مشاهده کنید 

آموزش دریبل مناسب وینگر ها 

وینگر ها جهت دریبل بازیکن مقابل خود باید از دریبل های مخصوصی استفاده کنند که مناسب عبور در کنار خطوط زمین باشد در این فیلم به بررسی این مدل دریبل ها می پردازیم.


یاسر عطارباشی بازدید : 2387 چهارشنبه 26 بهمن 1401 زمان : 19:55 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 304
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 282
  • بازدید امروز : 116
  • باردید دیروز : 1,430
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 64
  • بازدید هفته : 3,079
  • بازدید ماه : 8,806
  • بازدید سال : 92,892
  • بازدید کلی : 470,463