loading...

باشگاه فرهنگی ورزشی توفیق

روانشناسی

در این مقاله قصد داریم به صورت شخصی به تحلیل کارتون فوتبالیست ها و تاثیری که این انیمه در دراز مدت در رشد و پیشرفت فوتبال ژاپن داشت بپردازیم. تا انتها با توفیق کلاب همراه باشید.

شما می توانید جهت مشاهده کارتون فوتبالیست ها به صورت آنلاین به  اپارات وارد بشید و به صورت کاملا رایگان و دوبله شده ، این کارتون جذاب را مشاهده کنید.

یاسر عطارباشی بازدید : 506 دوشنبه 20 شهریور 1402 زمان : 12:39 نظرات (0)

در این مقاله قصد داریم به بررسی هواداران فوتبال بپردازیم. در ادامه قصد داریم خطرناک ترین و پرهوادار ترین تیم های فوتبالی را نیز به شما معرفی کنیم. تا انتها این مقاله از توفیق کلاب همراه باشید. 

با توجه به گسترش روزافزون هواداران فوتبال و اشتیاق جوانان و نوجوانان به هواداری از تیمی خاص چه در داخل و چه در خارج ، هواداری در فوتبال روز به روز در حال گسترش هست. البته اینکه رسانه ها نیز سعی در ایجاد اشتیاق شور و علاقه در بین مخاطبین جوان و نوجوان دارند تلاش می کنند و با ایجاد محتوای ترغیب کننده در جهت ایجاد موج جذاب اقدام می کنند بسیار تاثیرگذار است.

یاسر عطارباشی بازدید : 176 یکشنبه 22 مرداد 1402 زمان : 17:38 نظرات (0)

ورزش مناسب روحیه شما چیست؟ چرا باید ورزش را بر اساس روحیه خودتان انتخاب کنید؟ آیا ورزش کردن در روحیه شما و کاهش افسردگی و اضطراب تاثیر دارد؟ 

معرفی ورزش مناسب روحیه شما

بهترین ورزش را با توجه به تیپ شخصیتی خود انجام دهید؛ اول از همه باید به این فکر کنید که چه ورزشی را دوست دارید و سپس ببینید که ایا آن ورزش متناسب شما هست یا خیر. در نتیجه باید یک بررسی دقیق انجام دهید. مثلاً همه افراد برای ورزش بوکس یا دو مناسب نیستند. 

بهترین ورزش ها برای افرادی که برون گرا هستند

معمولاً این افراد دوست دارند با اشخاص زیادی رفت و آمد کنند، دوستان زیادی داشته باشند و مدام در کنار آن ها خوش بگذرانند. آن ها عاشق سفر کردن هستند، به همین دلیل بهتر است که فعالیت های ورزشی فان و همراه با کمی سرگرمی انجام دهند. مثلاً می توانند از ورزش هایی مثل زومبا یا انواع مختلف حرکات موزون، ایروبیک و ژیمناستیک استفاده کنند.

بهترین ورزش ها برای افرادی که عصبانی هستند

افرادی که بسیاری از مسائل آنها را خشمگین و عصبانی می سازد، می توانند ورزش کیک بوکسینگ را انتخاب نموده و خشم خود را روی کیسه بوکس خالی کنند. پس اگر جزو این دسته از افرادید ، بهتر این است که کیک بوکسینگ را زیر نظر یک مربی انجام دهید یا دی وی دی های آموزشی آن را خریداری کنید و تمرین کنید.

بهترین ورزش ها برای افرادی که درونگرا هستند

این تیپ شخصیتی معمولا ساکت است و برعکس مورد قبلی عمل می کند. معمولاً تنهایی را ترجیح می دهد و دوست دارد در موقعیتی قرار بگیرد که هیچ کس به او توجه خاصی نداشته باشد. معمولاً به چنین افرادی توصیه می شود که ویدیوهای ورزشی بگیرند و در منزل به تنهایی ورزش کنند یا حتی می توانند در پارک طناب بزنند و یا با یک موسیقی مناسب پیاده روی کنند.

بهترین ورزش ها برای افرادی که عجولند

برای افراد عجول زمان مهم است. این افراد دوست ندارند آهسته ورزش کنند بلکه دوست دارند در کمترین زمان ورزش کنند و حسابی کالری بسوزانند، افراد عجول می توانند ورزش های سریع و با شدت بالا را امتحان کنند. ورزش هوازی مانند دوچرخه سواری، دویدن که سرعت و شدت بالایی دارند برای این افراد مناسب است و باعث می شود آنها ورزش را در کمترین زمان انجام داده و انرژی عجول بودنشان را هم خالی کنند.

بهترین ورزش ها برای افرادی که احساس خستگی می کنند

برخی افراد دارای انرژی کمتری نسبت به دیگرانند و همیشه احساس خستگی می کنند. اگر جزو این افراد هستید، پیشنهاد می کنیم با انجام تای چی تمرکز و بدن خود را تقویت کنید تا در ادامه روز دیگر خسته نباشید.تای چی به تجدید قوای بدن، بهبود کیفیت خواب و کاهش استرس کمک میکند.

راهنمای خرید پیراهن شورت ورزشی 

بهترین ورزش ها برای افرادی که شخصیت آرام دارند

این تیپ شخصیتی معمولاً به دنبال انجام فعالیت های آرامش بخش مثل یوگا ، پیلاتس، شنا یا تای چای است. این ورزش ها شاید گزینه مناسبی برای کاهش وزن یا افزایش توده عضلانی نباشند، اما با تیپ این شخصیت افراد متناسب تر است و قدرت و انعطاف پذیری آن ها را افزایش می دهد. این ورزش ها همچنین برای افرادی که تمرکز خوبی دارند ، مناسب است. افرادی هم که می خواهند استرس خود را بکاهند، می توانند از انواع ورزش ها استفاده کنند.

چگونه ورزش باعث افزایش روحیه می‌شود؟

  • ورزش منظم روزانه به بهبود کیفیت خواب و کنترل احساسات درونی کمک می‌کند.

  • ورزش می‌تواند با ایجاد اعتمادبه‌نفس توانایی کنترل احساسات را بیشتر کند.

  • ورزش باعث دوری از افکار منفی و تلاش برای کسب تجربیات جدید می‌شود.

  • ورزش گروهی زمینه را برای دیدار و ملاقات با دیگران و کسب حمایت عمومی بیشتر می‌کند.

  • تغییر در تعداد مواد شیمیایی موجود در مغز از قبیل سروتونین، هورمون‌های استرس و اندورفین هنگام ورزش، که این خود افزایش سطح انرژی را به دنبال دارد.

  • ورزش و انجام حرکات بدنی می‌تواند وسیله‌ای برای رهایی از ناامیدی باشد.

بهترین ورزش ها برای افرادی که پریشان و بدون تمرکزند

برخی افراد گاهی پریشان و بدون تمرکزند. در این زمان پیشنهاد می کنیم برای بهبود حالت روحی و تمرکز بهتر تمرینات قدرتی را امتحان کنید. تمرینات قدرتی کمکتان می کند احساس ثبات کنید و احساسی خوب داشته باشید.

بهترین ورزش ها برای افرادی که منفی نگرند

برخی افراد منفی نگرند و همیشه استرس و اضطراب دارند و به نوعی پر از انرژی منفی هستند. این افراد برای کاهش استرس بهتر است کمی پیاده روی کنند و با آرام راه رفتن با احساسات منفی مقابله نمایند. چند دقیقه راه رفتن می تواند اضطراب را آرام کند و روی سیستم ایمنی بدن اثر مثبت بگذارد.

بهترین ورزش ها برای افرادی که دارای شخصیت داینامیک یا محرک هستند

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که خیلی زود حوصله تان سر می رود و به دنبال چالش می باشید ، از طرفی عاشق خلاقیت هستید ، بهتر است ورزش هایی مثل HIIT، کراسفیت و تاباتا را انتخاب کنید، زیرا در این ورزش ها ، هیچ دو جلسه ای شبیه هم نیستند. در نتیجه شما تنوع زیادی دارید و همچنین می توانید هر ماه یک رشته ورزشی مختلف در باشگاه ثبت نام کنید تا به راحتی دل زده نشوید . همچنین افراد سرشار از انرژی می توانند در یک کلاس زومبا شرکت کنند و دسته جمعی حرکات را انجام دهند.زومبا نوعی کلاس رقص است که فوق العاده با انرژی انجام می شود.

بهترین ورزش ها برای شخصیت هایی که بسیار منظم هستند

آیا دوست دارید که با برنامه ریزی پیش بروید؟ و هیچ چیز را از روی شانس انتخاب نمی کنید و به عقیده شما همه چیز باید تحت کنترلتان باشد؟ اگر چنین شخصیتی دارید ، پیشنهاد می کنیم که از ورزش های قدرتی کمک بگیرید که یک برنامه ورزشی منظم را دست شما می دهند. استایل این ورزش ها شبیه به یک پادگان نظامی است که شما را مجبور می کند هر روز یک سری تمرین های مشخص را به انجام برسانید. مثلاً ورزش هایی مثل کراس فیت و یا حتی جلسات منظم بدنسازی و تمرین های قدرتی برای شما مناسب است.

بهترین ورزش ها برای افرادی که سنتی هستند

شاید شما دوست نداشته باشید که روتین روزانه خود را تغییر دهید یا مثلا دوست ندارید مربی تان در باشگاه تغییر کند، به عبارت دیگر از تغییر کردن و مواجهه با چیزهای جدید می ترسید . نگران نباشید ورزش های زیادی برای تیپ شخصیتی شما وجود دارد. مثلاً می توانید دوچرخه سواری، تردمیل، دستگاه الکپتیکال را انتخاب کنید یا به دنبال یک روتین ورزشی منظم باشید که خیلی تنوع تمرینی در آن وجود نداشته باشد.

البته باید این نکته را به یاد داشته باشید که اگر همیشه یک ورزش یکسان را انجام دهید، عضلات شما به آن عادت می کند و در نتیجه دیگر تغییری در اندام شما مشاهده نخواهد شد. پس خودتان را تشویق کنید تا تجربه ای جدید داشته باشید و روتین خود را کمی دستخوش تغییر کنید.

بهترین ورزش ها برای افرادی که درگیر مشکلاتند

همه انسان ها گاهی دچار مشکل شده و برای حل مشکل خود راه حل پیدا نمی کنند. چنانچه در ادامه ی این بخش از نمناک اشاره شده است، اگر برای حل یک مسئله به مشکل برخورده اید و یا به دنبال یک ایده جدید هستید ، بیرون بروید و شروع به دویدن کنید. با دویدن در می یابید که ایده های جدیدی به ذهنتان می رسد زیرا تکرار پشت سر هم گام ها با سرعت بالا به مغز اجازه استراحت می دهد.

یاسر عطارباشی بازدید : 170 چهارشنبه 14 دی 1401 زمان : 10:42 نظرات (0)

استعدادیابی در فوتبال چگونه انجام می شود

استعدادیابی در فوتبال چگونه انجام می شود

احتمال زیاد با کلمه استعداد و استعدادیابی آشنا هستید و این کلمات را به کرار شنیده اید، استعدادیابی در رشته های مختلف ورزشی و غیر ورزشی تقریبا به یک معناست ما اینجا درباره استعدادیابی در فوتبال صحبت خواهیک کرد.

از تعریف استعداد و استعدادیابی شروع کرده و خواهیم گفت استعدادیابی در فوتبال چگونه است و فرد چگونه می تواند استعداد فوتبالی خود را پیدا کند و اگر مربی و استعدادیاب هستید چگونه می توانید بازیکن خوب و با استعداد را پیدا کرده و به فوتبال حرفه ای معرفی کنید.

یاسر عطارباشی بازدید : 813 یکشنبه 14 خرداد 1396 زمان : 19:23 نظرات (0)

احتمالا شمایی که می خواهید فوتبالیست بزرگی شوید هر روز از خودتان سوال می کنید، چگونه در فوتبال پیشرفت کنیم و به حرفه ای شدن نزدیکتر شویم، خب مطمئنا جواب خود را تمرین و تلاش می دهید ولی به این فکر کرده اید که اگر همان کارها و تمریناتی را انجام دهید که هم تیمی های شما و بقیه انجام می دهند، چگونه باید بهترین بازیکن تیم یا لیگ شوید ؟ خب باید بدانید که تمرین انفرادی کلید موفقیت در فوتبال است.

یعنی تمرین و آموزش دیدن توسط خودتان، منظور ما این است که رفتن به موقع به تمرینات فوتبال و تمرین سخت هر روز در تمرین قطعا شما را به بازیکن بهتری تبدیل می کند، اما شاید برای بهترین شدن کافی نباشد، و این همان چیزی است که ما می خواهیم یعنی بهترین شدن و پیشرفت بیشتر، درست است؟ اینگونه کنید: اگر دقیقاً همان کاری را انجام دهید که بقیه انجام می دهند، فرق شما با دیگر بازیکن ها چیست.

درسته شاید با خودتان بگویید، من در تمرینات تیم سخت‌تر و جدی تر از هر کسی تمرین می کنم ، اما باید واقع‌بین باشید، تنها راهی که می‌توانید به موفقیت بیشتری برسید باید بیشتر از چیزی که از شما می خواهد انجام دهید ، این تلاش بیشتر را در آینده خواهید دید و مفهموم تمرین انفرادی کلید موفقیت در فوتبال را خواهید فهمید.

در تلاش برای رسیدن به اهداف خود در فوتبال، با خودتان تمرین کنید. آموزش دیدن به صورت انفرادی آسان نیست چرا که معمولاً در تمرین، مربی خود را دارید که به شما بگوید چه کاری انجام دهید و شما را در همه چیز راهنمایی کند. اما حالا شما تنها هستید و باید مربی خود باشید، که یک چالش بزرگ است.
همیشه انگیزه تمرین را داشته باشید.

یکی از مهمترین عواملی که موفقیت شما را نه تنها در فوتبال، بلکه در زندگی تعیین می کند، انگیزه است. چقدر می خواهید موفق باشید؟ برای رسیدن به هدف از چه چیزهایی حاضرید بگذرید؟ بسیار مهم است که حتی قبل از شروع تمرین توسط خودتان دلیلی برای این موضوع پیدا کنید، من اصلا امروز برای چی تمرین می کنم.

حتما این سوال را از خود بپرسید و یک دفترچه یادداشت، برنامه یادداشت های خود را در تلفن یا هر جایی که دوست دارید بردارید و دلایلی را بنویسید که چرا می خواهید خودتان آموزش ببینید، چرا باید جدا از تمرینات تیمی هم تمرین کنید.

سعی کنید توضیح کاملی برای پاسخ داشته باشید. چیزهای ساده ای مانند: “من می خواهم حرفه ای شوم” ننویسید. باید دلایل بیشتری وجود داشته باشد که چرا این کار را انجام می دهید تا اینکه بخواهید بهتر شوید. با تبدیل شدن به بازیکن بهتر چه چیزی به دست می آورید؟ حرفه ای می شوید که چه شود؟ کاملاً همه چیز را زیر سوال ببرید.

هنگامی که آن را یادداشت کردید، تمام دلایل خود را به خاطر بسپارید و آنها را در ذهن خود نگه دارید. در ابتدا، شما بسیار با انگیزه خواهید بود، اما با گذشت زمان، اگر دلیل خود را فراموش کنید، انگیزه خود را از دست خواهید داد. قدرت به خاطر سپردن و باور به خود در هنگام نوشتن این چراها چیزی است که تعیین می کند آیا آموزش توسط خودتان ارزش آن را دارد یا خیر، آیا واقعا تمرین انفرادی کلید موفقیت در فوتبال است یا نه.

اصلا دلیل اینکه از انگیزه برای شما نوشتیم چیست؟ وقتی با هم تیمی ها و مربیان تمرین می کنید، انگیزه خود را راحت تر حفظ می کنید زیرا افراد دیگری نیز هستند که به سمت همان هدف پیش می روند، وقتی تنها هستید و تمرین کردن کسل کننده، حفظ انگیزه بسیار سخت است.

اکثر افراد پس از مدتی تمرین را به تنهایی متوقف می کنند، اما این جمله معروف را به خاطر داشته باشید:
“رودخانه نه به خاطر قدرتش، بلکه به خاطر تداومش از میان صخره ها می گذرد”

کجا و چگونه انفرادی تمرین کنیم

خب تمرین انفرادی کلید موفقیت در فوتبال شد، تمرین انفرادی یعنی بتوانید خودتان با کمترین تجهیزات و امکانات ممکن تمرین کنید. برخی از تمرین‌های اینگونه طراحی شده‌اند که بتوانید آن‌ها را در هر مکانی انجام دهید: در حیاط خلوت خانه، در یک زمین خالی، در مدرسه، یا اساساً هر جایی که فضایی برای ورزش دارید.

آنها برای استفاده از کمترین منابع ممکن ساخته شده اند. تنها چیزهایی که مطمئناً به آن نیاز خواهید داشت یک جفت کتانی یا کفش ورزشی و یک توپ فوتبال است و یا امکانات خیلی پایه مانند مانع، کش ، استار کیک و یا نردبان چابکی، سعی کنید خلاق باشید از خرج کردن پول زیاد برای وسایلی که نیاز ندارید خود داری کنید. سعی کنید از چیزهایی که از قبل در خانه دارید استفاده کنید. هر چیز ساده ای مانند یک جفت کفش، بطری آب، تکه لباس یا هر چیزی که در اطراف پیدا می کنید ممکن است مفید باشد.

چیزی که باعث می شود یک تمرین خوب داشته باشید، تجهیزاتی نیست که دارید، بلکه تعهد و تلاشی است که با وجود تجهیزات اندکی که دارید آن را انجام می دهید.

تمرین انفرادی سختی های خودش را دارد، اگر بتوانید از یک دوست پایه که هدف مشترکی دارید و با شما هماهنگ است تمرین کنید عالی خواهد بود ولی اگر یار تمرینی ندارید نگران نباشید شما می توانید از کیک استار (کش مهارت فوتبال) استفاده کنید ما این محصول را در با قیمت مناسب عرضه می کنیم.

برنامه تمرینی، تمرینات انفرادی

بدیهی است که همیشه قبل از هر جلسه تمرین یک گرم کردن خوب داشته باشید دو دلیل مهم وجود دارد که باید قبل از هر جلسه تمرین فردی گرم کنید اولین مورد، بدیهی است که جلوگیری از صدمات است مورد دوم این است که به طور ذهنی مغز خود را برنامه ریزی کنید تا یک جلسه تمرینی را شروع کنید. ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما گرم کردن قبل از یک جلسه انفرادی می تواند به شما کمک کند برای رسیدن به اهداف روزانه خود تمرکز داشته باشید.

۱- تمرین با دیوار

فقط با یک دیوار یک بازیکن فوتبال امکاناتی دارد که هیج وقت خراب نمی شود و همیشه می تواند از آن استفاده کند و برای بهبود مهارت های خود انجام دهند. شما می توانید همه چیز را آموزش ببینید : شوتزنی، پاس دادن، لمس کردن و حتی کنترل توپ. فقط روی دیوار همسایه تمرین نکنید.

خب اولین تمرین ساده این است که فقط توپ را با سرعت مناسب به دیوار پاس دهید، منتظر جهش باشید و توپ را بارها و بارها به عقب برگردانید، می توانید انواع مختلفی را امتحان کنید: پاس دادن با یک لمس یا انجام یک کنترل جهت دار و سپس بازگرداندن آن به عقب، این تمرین به بهبود تکنیک پاس، کنترل توپ و اولین لمس کمک می کند.

دومی، تمرینی است که کنترل توپ شما را بهتر کند، قرار است در فاصله ۵-۸ متری از دیوار بایستید و تا جایی که می توانید توپ را به دیوار بکوبید. توپ با جهش خیلی سریع به سمت شما می آید، بنابراین چالش شما این است که توپ را به بهترین شکل ممکن کنترل کنید بدون اینکه اجازه دهید توپ از روی پاهای شما پرتاب شود.

کنترل هوایی با دیوار، قرار است توپ را در حالی که در هوا نگه دارید بدون اینکه اجازه دهید بیفتد به دیوار پاس دهید، سعی کنید این تمرین را به مدت ۹۰ ثانیه بدون اینکه اجازه دهید روی زمین بیفتد، انجام دهید.

می‌توانید در هر یک از این تمرین‌ها تغییراتی ایجاد کنید تا انجام آن‌ها برای شما سخت‌تر یا آسان‌تر شود.خلاقیت داشته باشید. لمس های بیشتری اضافه کنید یا برخی را بردارید. از یک کفش یا یک بطری آب برای مشخص کردن منطقه ای که در آن پاس می گیرید یا دریافت می کنید استفاده کنید. تکرار می کنم، تمرین با دیوار فوق العاده است و می توانند نتایج عالی برای شما به داشته باشد.

۲- تمرینات استقامت و دریبلینگ

بهترین چیز در مورد تمرینات استقامتی این است که با اکثر آنها اساساً به هیچ چیز دیگری جز بدن خود نیاز نخواهید داشت، حتی بهتر از آن این است که اگر یک توپ فوتبال به آن اضافه کنید، تقریباً هر تمرین استقامتی می‌تواند به تمرین دریبلینگ تبدیل شود، بنابراین این دقیقاً همان چیزی است که ۳ تمرین زیر در مورد آن هستند.

تمرین ساعت: برای این مته شما به سه مانع یا هر چیزی دیگری که بتوانید جایگزین مانع کنید نیاز دارید. شما می خواهید آنها را از موقعیت خود در جلو، به عقب، به سمت راست و چپ تغییر دهید. اگر منطقه تمرین را ساعت در نظر بگیرید مانع ها را در ساعت های ۱۲ ، ۳ ، ۶ و ۹ قرار دهید و خودتان وسط ساعت بیاستید. قرار است به سمت شی ای که در مقابل شما قرار دارد به جلو بدوید و سپس به وسط برگردید، این کار را با هر مانع تکرار کنید و در جهت عقربه های ساعت با شدت بچرخانید. شما این کار را برای ۹۰ ثانیه با حداکثر سرعت ممکن انجام خواهید داد. به سمت جلو به سمت جسم جلو، به سمت عقب به سمت جسم پشت سر خود و از پهلو به سمت شیء کناری بدوید. مطمئن شوید که هر مانع یا شئ را با دست خود لمس می کنید.

این تمرین دوم آسان تر است، شما قرار است از دو جسم استفاده کنید که حدود ۷۰ متری از یکدیگر فاصله دارند و با تلاش ۱۰۰% از یکی به دیگری بدوید. هر بار که به یک جسم رسیدید، ۴۵ ثانیه استراحت کنید. بین هر مانع ۷ بار بدوید. برای تمرین دریبلینگ با سرعت بالا می توانید یک توپ فوتبال اضافه کنید، اما به یاد داشته باشید که باید با تلاش ۱۰۰% بدوید.

دویدن شاتل کلاسیک، این یکی از شناخته شده ترین تمرینات در فوتبال است و می توانید آن را با یا بدون توپ فوتبال انجام دهید. بنابراین شما می خواهید ۴ یا ۵ مانع را در یک خط مستقیم که در فاصله ۴ متری از یکدیگر قرار دارند، قرار است تا اولین مانع بدوید، سپس به جایی که شروع کرده اید برگردید، سپس به علامت دوم از آخر بدوید و دوباره به ابتدا برگردید و همینطور ادامه دهید تا به آخرین مخروط برسید. این یکی از بهترین تمرینات برای بهبود استقامت و تکنیک دریبل زدن شما است.

۳- تمرینات شوت زنی و پاس

گذر از مسافت طولانی، برای این تمرین انفرادی، تنها چیزی که نیاز دارید دو شئ است یک بار دیگر. هر دوی آنها را در فاصله ۱۰ تا ۲۰ متری از خود قرار دهید و سعی کنید توپ را از وسط هر دو جسم عبور دهید. اگر بیش از ۱ توپ فوتبال دارید، می‌توانید آنها را دور از خود قرار دهید و با هدف ضربه زدن به توپ‌های دیگر، پاس بدهید، به این ترتیب دقت در پاس های خود را تمرین می کنید. اگر یک توپ دارید کش مهارت فوتبال بهترین و بصرفه ترین انتخاب برای شما خواهد بود.

این تمرین دوم را می توان هم با دیوار یا یک دروازه فوتبال انجام داد. قرار است رو به عقب از دروازه موقعیت یابی کنید، توپ را به سمت بالا پرتاب کنید و تنها با دو لمس، باید بچرخید و به سمت دروازه یا دیوار شوت کنید. با این تمرین شما شوت و اولین لمس خود را تمرین می کنید.

اگر می‌خواهید تمرین‌های بیشتری را انجام دهید، از بالای همین صفحه می توانید وارد پیج اینستاگرام ما شوید و انواع تمرینات انفرادی را ببینید.

چگونه با تمرین انفرادی پیشرفت کنیم

اگر بخواهید تمرین انفرادی کلید موفقیت در فوتبال را باور داشته باشید ، دو کلمه مهم هستند: تعهد و فداکاری. بدون آن شما به هیچ جا نمی رسید، مهم نیست ۱۰۰ یا ۱۰۰۰ تمرین داشته باشید. شما باید متعهد باشید که در یک برنامه منظم تمرین کنید تا خودتان بهترین تمرین را داشته باشید.

این مثل تمرین مدرسه یا فوتبال نیست که مربی به شما بگوید بدوید یا تمرین را درست انجام دهید. این کاری است که خودتان انجام می دهید و هیچ کس به شما نخواهد گفت که درست انجام بده و از زیر تمرین فرار نکن، هر بار که تک تک تمرین ها را انجام می دهید، باید آن را با وجدان انجام دهید. باید به خودتان نشان دهید چقدر برای رسیدن به هدف تعهد و فداکاری دارید.

همچنین، همیشه به یاد داشته باشید که کیفیت بالاتر از کمیت است. من ۱۰ تمرین خوب انجام شده را به ۲۵ تمرین اشتباه و ناقص ترجیح می دهم. فراموش نکنید نحوه تمرین شما منعکس کننده نحوه بازی شما در مسابقه است، بنابراین همیشه با حداکثر جدیت در جلسه تمرین حاضر شوید و طوری تمرین کنید که گویی در یک بازی واقعی هستید.

بیشتر روی نقاط ضعف خود کار کنید

به طور معمول، در تمرین تیمی ما می خواهیم بهترین عملکرد را داشته باشیم، زیرا شما می خواهید مربی و هم تیمی ها را تحت تاثیر قرار دهید. بنابراین معمولاً هنگام تمرین سعی می کنیم از انجام کارهایی که می دانیم در آن خوب نیستیم مانند شوت زدن با پای ضعیف یا ضربه زدن به توپ خودداری کنیم. در تمرین انفرادی زمانی است که کاملاً تنها هستیم و این شانس را داریم که نقاط ضعف خود را بهبود بخشیم و بازیکن کامل تری شویم.

به عنوان مثال، لیونل مسی یکی از بهترین ضربه آزاد زن های فوتبال است، اما چند سال پیش، او حتی یک ضربه ایستگاهی هم نمی زد، زیرا در آن مهارت چندانی نداشت. برخی از مردم می گویند که دیگو مارادونا در سال ۲۰۰۶ به او نکاتی در مورد چگونگی زدن ضربات آزاد بهتر ارائه کرد. از آن زمان، مسی پس از تمرین به تنهایی شروع به تمرین ضربات آزاد کرد و یکی از نقاط ضعف خود را به یکی از بهترین نقاط قوت خود تبدیل کرد.

تمرین بیش از حد اشتباه است

بازیکنان کامل آنهایی نیستند که ساعت های بی شماری را در زمین فوتبال به تمرین می پردازند، بلکه آنهایی هستند که می دانند چگونه در بیرون از زمین تمرین به بازیکنان بهتری تبدیل شوند. تلاش شما برای پیشرفت باید ادامه یابد تلاش فقط تمرین در زمین فوتبال نیست. در واقع تلاش بیشتر یعنی انجام دادن کارهای دیگری که خیلی از بازیکنان دیگر انجام نمی دهند.

اهمیت تغذیه در فوتبال

ما در مطلب برنامه غذایی تمرینات فوتبال درباره تغذیه فوتبالیست ها صحبت کرده ایم، یک مثال است که می گوید ما همان چیزی هستیم که می خوریم، و به نظر این درست است. ببینید، مهم نیست که بهترین و کامل ترین تمرینات را داشته باشید، اگر تغذیه مناسب نداشته باشید، ارزشی ندارد. اطلاعات زیادی در مورد چگونگی داشتن یک تغذیه مناسب به عنوان یک ورزشکار وجود دارد، و از همه بهتر این است که ما به صورت رایگان برای شما آورده ایم. فقط کافی است در این دنیای تغذیه عمیق شوید و نتایج بهتری را در بدن خود مشاهده خواهید کرد.

شرایط روحی را فراموش نکنید

۴ ویژگی از ویژگی های یک فوتبالیست حرفه ای است که هر فوتبالیستی برای بهترین شدن به آن ها نیاز دارد. آنها عبارتند از: فیزیکی، فنی، تاکتیکی و ذهنی، بخش ذهنی شاید به همان اندازه بخش فیزیکی مهم باشد، به خصوص در بازی هایی مانند فوتبال، بخش های ذهنی مانند: خونسردی، اعتماد به نفس و سرسختی ذهنی را تمرین کنید تا در کل بازیکن کامل تری شوید.

از کجا بدانیم بیش از اندازه تمرین می کنیم

در است که تمرین انفرادی کلید موفقیت در فوتبال است اما باید از خودتان حد تمرینات من چقدر باید باشدف شما باید در این مورد بسیار مراقب باشید. همیشه خوب است که بیشتر از آنچه معمول است کار کنید، اما باید بدانید که حد شما چقدر است. اگر به این نقطه برسید که بیش از حد تمرین کنید، بیش از آنکه مفید باشد، مضر است. همیشه به یاد داشته باشید که استراحت خوب به اندازه تمرین سخت مهم است.

شما حد توانایی بدنتان را خودتان با تغذیه و استراحتی که دارید می توانید بسنجید، به طور مثال روزی که شما تمرین تیمی سختی را پشت سر گذاشته اید و بدنتان توان کافی برای جلسه تمرین انفرادی را در این روز ندارد بهتر است استراحت کنید، در روزی تمرین کنید که تمرین تیمی سبک دارید یا اصلا تمرین تیمی نداشته اید. در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است نشانه تمرین بیش از حد باشد:

درد در عضلات شما برای مدت طولانی.
هیچ پیشرفتی در رشد عضلات وجود ندارد.
خستگی بیش از اندازه.
ساعات خواب زیاد و مشکلات در مرحله اول به خواب رفتن.
تغییرات خلق و خو.
بیماری غیر قابل توضیح.

یاسر عطارباشی بازدید : 727 دوشنبه 01 آذر 1395 زمان : 20:59 نظرات (0)

بیشتر بازیکنان فوتبال حتی کسانی که در لیگ های بزرگ بازی می کنند قبل از یک بازی بزرگ یا رویداد ورزشی کمی مضطرب می شوند. با این وجود کسانی هستند که بیش از حد استرس گرفته و کیفیت عملکرد ورزشی آنها اغلب پایین می آید، کنترل استرس در فوتبال از مهمترین مسائل است که هر بازیکن باید روی آن کار کند.

ما قبلا در مطلب چگونه در بازی فوتبال استرس نداشته باشیم چند ترفند خوب برای کاهش و کنترل استرس در فوتبال گفتیم در اینجا سعی داریم تاثیر استرس و اضطراب در عملکرد بازیکن فوتبال یا هر ورزشکاری را بررسی کرده و با چند راه حال علمی به شما در کم کردن استرس قبل و حین مسابقه کمک کنیم.

رابطه بین استرس و عملکرد ورزشی خیلی قوی است، به اندازه ای که در باشگاه های بزرگ و کوچک از متخصصان و مربیان روانشناس برای کمک به اعصاب بازیکنان استفاده می شود. خوشبختانه، آنها می توانند از تعدادی استراتژی برای کمک به غلبه بر استرس ‌های روز بازی و مدیریت اضطراب قبل از اینکه بازیکنان از کنترل خارج شود استفاده کنند. ما در ادامه تعدادی از روش های ممکن برای کنترل استرس در فوتبال را برای شما آورده ایم.

یاسر عطارباشی بازدید : 1339 دوشنبه 03 آبان 1395 زمان : 12:54 نظرات (0)

سوال بسیاری از شما بازیکنان فوتبال این است که ویژگی های فوتبالیست حرفه ای چیست و چگونه می توان فوتبالیست حرفه ای شد ، خب در این مطلب قصد داریم شما را با ۴ اصل در فوتبال آشنا کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید و متوجه کنید که این ۴ اصل در کنار هم شما را به یک فوتبالیست بزرگ و حرفه ای تبدیل خواهد کرد.

اگر شما هم به دنبال این هستید که یک فوتبالیست حرفه ای شوید باید بدانید که در فوتبال امروزی چه می گذرد و با چه چیزهایی باید آشنا شوید. شما باید با تکنیک انفرادی وتاکتیک های تیمی وآمادگی بدنی وجسمانی و همچنین آمادگی ذهنی و روحی ،روانی ،بهتر آشنا شوید.

مربیان فوتبال وظیفه دارند کاربرد و اهمیت آنها را در بازی فوتبال و حرفه ای شدن به تمام سنین آموزش داده و آنها را با فوتبال مدرن آشنا کنند. اگر مربی شما چنین چیزهایی را ذکر نکرده و یا مربی نداشتید و با این ۴ اصول آشنایی ندارید، این مطلب را تا انتها بخوانید ما در توفیق کلاب سعی کرده ایم به بهترین نحو شما را از این اصول آگاه کرده و کمکی به حرفه ای تر شدن شما کرده باشیم.

یاسر عطارباشی بازدید : 544 یکشنبه 25 مهر 1395 زمان : 19:30 نظرات (0)

بازیکن راس یا بازیکن هدف یا پیوت  (pivot) یکی از کلیدی‌ترین پست‌های بازی فوتسال است .این بازیکن نزدیک‌ترین بازیکن یک تیم به دروازه حریف است و بیشتر بار هجومی تیم در سیستم‌ 3-1 و سیستم 1-2-1 را بر دوش می‌کشد

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به ویژگی‌ها وظایف و نوع حرکات بازیکن رأس و در ادامه چند نمونه تمرین برای این بازیکن را هم معرفی می‌کنیم پس تا آخر این مقاله با ما باشید

یاسر عطارباشی بازدید : 878 پنجشنبه 01 بهمن 1394 زمان : 10:07 نظرات (0)

با توجه به گسترش و پیشرفت روزافزون ورزش فوتبال ، نیاز به علم روان شناسی در علم فوتبال نیز تاثیر و جایگاه مناسبی پیدا کرده است. این تاثیر در حدی افزایش یافته که برترین تیم های فوتبال دنیا یک روان شناس را در کادر خود استخدام کرده که تمامی فعالیت های روانی بازیکنان را مدنظر قرار داده و تحلیل می نماید.    
استرس افزایش یافته در ورزشکاران می تواند منجر به اثرات منفی فیزیکی و روانی بر روی آنان و کاهش توان و کارائی ورزشکار گردد، ورزشکار عرق سرد می کند و درباره نتیجه رقابت خود نگرانی مضاعفی دارد و در می یابد که تمرکز کافی را برای انجام رقابت ندارد.

این امر مربیان را بر آن داشت که به رشته روانشناسی ورزشی و نقش بخصوص آن در مدیریت استرس ورزشکاران علاقه مند شوند و این علاقه مندی بخصوص در مورد تکنیک هایی بود که سبب کاهش استرس و افزایش تمرکز ورزشکار می شدند. روانشناسی ورزشی یک ابزار بسیار قدرتمند درپیروزی یک ورزشکار به حساب می آید و تاکید روز افزونی بر آن می شود. تاکید بر چهار ویژگی ذهنی ورزشکاران اساس این رشته می باشد که در زیر به آنها می پردازیم.


تمرکز روان شناسی موفقیت در ورزش
یک ویژگی ذهنی است که در آن فرد بر کار خاصی متمرکز شده و تمام ذهن خود را معطوف آن کار و انجام بهینه آن می کند. چنانچه ورزشکاری تمرکز مناسبی نداشته باشد نمی تواند توانایی های خود را به صورت موثر در جهت رسیدن به هدف که همان پیروزی بر حریف می باشد به کار گیرد و نتیجه مناسبی را کسب نمی کند.

یاسر عطارباشی بازدید : 772 سه شنبه 26 آبان 1394 زمان : 22:29 نظرات (0)

در راستای موفقیت و آمادگی  هرچه بیشتر تیم نوجوانان باشگاه جهت مسابقات انتخابی دسته یک نوجوانان مشهد سال 1394 تمرین و مسابقات تدارکاتی زیر نظر کادر فنی مجرب باشگاه درنظر گرفته شده است . امید است که با استعانت از خدای متعال و تلاش کادر فنی و بازیکنان باشگاه موفقیت تیم را در تمامی مراحل شاهد باشیم . 

یاسر عطارباشی بازدید : 887 دوشنبه 04 آبان 1394 زمان : 22:34 نظرات (1)

شما شنیده اید که چندین مربی به خاطر اینکه چگونه به بازیکنانشان کمک کرده اند و چگونه باعث شده تیمشان فوتبال جدید بازی کند، تحسین شده اند. این مربیان چه ویژگی هایی دارند؟ چه چیزی آنها را اینقدر “عالی” می کند؟

کلودیو رانیری درباره قهرمانی در لیگ برتر میگوید: «کلیدهای زیادی برای موفقیت وجود دارد. تواضع، قدرت تسلط بر رختکن، در لحظات مهم همه به بازیکنان کمک می کنند، تا با قلب و روح بازی کنند، 11 نفر با یازده قلب و روح در یک کالبد بازی می کنند. ترکیب خوبی است. و همه اینها چیزهایی نیستند که یک شبه به دست آورید.

در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که مربی فوتبال کیست و چه نقش هایی دارد ؟ مهمترین مدارک مربی گری فوتبال کدام است ؟ 

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید تا بدانید چگونه یک مربی خوب فوتبال باشید.

یاسر عطارباشی بازدید : 739 شنبه 02 آبان 1394 زمان : 15:37 نظرات (0)

انگیزه را می توان موتور محرکه بازیکن دانست. انگیزه است که باعث می‌شود بازیکن برای پیشرفت و موفقیت دلگرم باشد و نبود آن باعث ایجاد دلسردی در بازیکن می‌گردد

یک مربی باید مهارت ایجاد انگیزه در بازیکن را داشته شد چراکه این مهارت او باعث دلگرمی بازیکن در اجرای فرمان‌ها و تفکرات او می‌شود که درنهایت باعث موفقیت مربی می‌شود. در چند مقاله اخیر در مورد روانشناسی و مهارتهای روانشناسی صحبت کردیم. در این مقاله در مورد این مهارت روانشناسی صحبت می کنیم با توفیق کلاب همراه باشید

رینر مارتنز روانشناس ورزشی بزرگ در داستانی نقل می‌کند در دوران رشد، بیسبال عشق من بود و به‌سختی می‌توانستم صبر کنم بهار بیاید تا بتوانم بیسبال بازی کنم. وقتی دوازده‌ساله بودم همه دوستان مدرسه تلاش می‌کردند در تیم جدید عضو شوند؛ پس به آن‌ها پیوستم. مربی ارچر پدر پرتاب‌کننده تیم به من گفت به سمت راست زمین بروم. در پایان تمرین به من گفت که آن‌قدر خوب نیستم در ترکیب اصلی باشم و همچنین گفت که در آن نمی‌توانم بازی کنم، اما اگر می‌خواهم در تیم بمانم شاید سال بعد بتوانم بازی کنم

یاسر عطارباشی بازدید : 556 سه شنبه 17 شهریور 1394 زمان : 19:55 نظرات (0)

تاریخچه و قهرمانی های باشگاه لیورپول

باشگاه فوتبال لیورپول، باشگاه فوتبال حرفه ای است که در لیگ برتر کشورانگلستان حضور دارد و بیش از هر باشگاه دیگر انگلیسی افتخارات کسب کرده است. این باشگاه در سال 1892 تأسیس گردید و به سرعت در فوتبال انگلستان به تیم قدرتمندی بدل شد که بین سال های 1900 و 1947 ، پنج بار قهرمان لیگ شد.

لیورپول

جان هولدینگ در آنفیلد رود زمینی را به اورتون اجاره داد که این باشگاه از آن به بعد در آن، بازی های خانگی اش را برگزار می کرد. با قهرمانی در لیگ در سال 1891 و هم چنین کسب اولین موفقیت های بزرگ، به وجهه و محبوبیت تیم به میزان زیادی افزوده شد.

Liverpool team shirt

پیراهن تیم لیورپول

در سال 1892 هولدینگ اجاره زمین را بالا برد. آنها تصمیم گرفت آنفیلد رود را ترک کنند و یک زمین در آن نزدیکی بخرند تا از آن پس بازی های خانگی شان را در آن انجام دهد.پس از آن، جان هولدینگ باشگاه لیورپول اف.سی را تاسیس کرد که در ورزشگاه آنفیلد بازی می کرد.


اولین تیم لیورپول که در سال 1892 بنیاد نهاده شد، فقط از بازیکنان اسکاتلندی تشکیل شده بود که با پیراهن های آبی – سفید بازی می کردند، و تازه در سال 1894 رنگ پیراهن آنها به قرمز تغییر کرد. اولین رویارویی با اورتون نیز پس از صعود لیورپول از دسته سوم به یکم در دو سال بعد اتفاق افتاد. لیورپول اولین فصل بازی در لیگ دسته اول را با ایستادن در انتهای جدول به پایان برد و دوباره به دسته دوم صعود کرد، برخلاف اورتون که در آن فصل، نایب قهرمان لیگ شد.


لیورپول در رقابتی تنگاتنگ با منچستر سیتی که با آن هم امتیاز بود، این تیم را پشت سر گذاشت و یک بار دیگر به دسته اول راه یافت. لیورپول از آن پس جای خود را در این لیگ تثبیت کرد و توانست در سال 1901 برای اولین مرتبه قهرمان انگلیس شود.

لیورپول پس از دومین قهرمانی، پایه هایش را در لیگ برتر محکم کرد، بدون این که در سال های بعد به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. آنها تا بروز ناگهانی جنگ جهانی اول، نقش متوسطی در لیگ برتر ایفا می کردند، اما به هرحال توانستند درسال 1914 برای اولین بار به فینال جام اتحادیه برسند. جالب توجه، پیروزی های بزرگ لیورپول بعد از صعود ( مانند سال 1906) ، یا به عبارتی بعد از آغاز به کار دوباره لیگ پس از دو جنگ جهانی است. این تیم بعد از جنگ جهانی اول، ابتدا دوبار در لیگ چهارم شد، قبل از این که درسال 1922 و 1923 عنوان قهرمانی را به دست آورد.

بلافاصله پس از جنگ دوم جهانی، پنجمین عنوان، و در دومین سال بعد از صعود دوباره ( در سال 1962) ، ششمین عنوان قهرمانی خود را کسب کرد. لیورپول پایگاه هواداری بزرگ و وسیعی در سراسر جهان دارد که در مقابل چند باشگاه دیگر رقابت قدیمی دارد. لیورپول شدیدترین رقابت ها را با باشگاههای فوتبال منچستر یونایتد و اورتون، که معمولاً با این تیم دربی مرزی ساید را برگزار می کند، دارد.

mohamed salah ghaly

محمد ام صلاح ستاره تیم لیورپول

یاسر عطارباشی بازدید : 668 شنبه 19 اردیبهشت 1394 زمان : 20:50 نظرات (0)

قوانین فوتبال - قوانین بازی فوتبال - قوانین بین المللی فوتبال


یک بازی فوتبال شامل دو تیم است که هرکدام ۱۱ بازیکن درون زمین دارند که یکی از آن‌ها دروازه‌بان است. اگر تعداد بازیکنان یک تیم درون زمین کم‌تر از ۷ نفر باشد، یا بیش از چهار بازیکن از یک تیم کارت قرمز بگیرند، بازی لغو می‌شود. در مسابقات رسمی، حداکثر سه بازیکن می‌توانند جایگزین سه بازیکن درون زمین بشوند. در همه مسابقات، باید نام بازیکن جایگزین به داور داده‌شود. هریک از بازیکنان در طول بازی می‌توانند جایگزین دروازه‌بان شوند. اگر بازیکنی بدون اجازه داور جایگزین بازیکنی دیگر شود، بازی توسط داور متوقف می‌شود؛ بنابراین تا هنگامی که بازی در جریان است، بازیکنی نمی‌تواند جایگزین بازیکن دیگر شود و باید بازی متوقف‌شود تا تعویض انجام‌گیرد.

بازیکنان حق استفاده از وسایل خطرناک مانند جواهرات را ندارند. برخی از تجهیزات پایه بازیکنان که داشتن آن‌ها اجباری است، عبارتند از: یک پیراهن بدون آستین که می‌توان از زیر آن پیراهنی آستین‌دار پوشید؛ به شرطی که رنگ پیراهن آستین‌دار هم‌رنگ پیراهن بدون آستین‌باشد. یک شورت ورزشی که اگر از زیرش شورتی دیگر پوشیده‌شود، باید هم‌رنگ شورت اصلی باشد. یک جوراب کش‌باف ساق‌دار که ظاهراً ساق بلندی هم دارد و کفش. بازیکن علاوه بر تجهیزات پایه، باید ساق‌بند داشته‌باشد که کاملاً توسط جوراب ورزشی پوشیده‌شده‌است و از لاستیک، پلاستیک یا مواد مشابه آن‌ها ساخته‌شده‌است.

یاسر عطارباشی بازدید : 842 چهارشنبه 14 آبان 1393 زمان : 23:22 نظرات (0)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 308
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 158
  • بازدید امروز : 508
  • باردید دیروز : 429
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 38
  • بازدید هفته : 937
  • بازدید ماه : 11,245
  • بازدید سال : 95,331
  • بازدید کلی : 472,902