loading...

باشگاه فرهنگی ورزشی توفیق

بهترین تولیدی لباس ورزشی چیست؟ برای پیدا کردن بهترین تولیدی لباس ورزشی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟ در این مقاله همراه ما باشید تا بهترین تولیدی لباس ورزشی را به شما عزیزان توضیح دهیم. ویژگی های ب

بهترین تولیدی لباس ورزشی چیست؟ برای پیدا کردن بهترین تولیدی لباس ورزشی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟ در این مقاله همراه ما باشید تا بهترین تولیدی لباس ورزشی را به شما عزیزان توضیح دهیم.

ویژگی های بهترین تولیدی لباس ورزشی

لباس ورزشی خوب در کیفیت ورزش شما تاثیر بسیار زیادی دارد. حقیقت این است که اصلا لباس ورزشی زیبا و خوش کیفیت انگیزه‌ی شما را نیز برای ورزش‌کردن دوچندان می‌کند، بنابراین طبیعی است که جنس و استایل پوشاک ورزشی علی‌الخصوص برای حرفه‌ای‌ها اهمیت بالایی داشته باشد. در سال‌های اخیر تولیدی‌های ایرانی نیز به فکر تولید البسه ورزشی برای تامین نیازهای ورزشکاران افتاده‌اند و در عرض همین چند سال شاهد پیشرفت خوبی نیز بوده‌ایم.

از جمله ویژگی های بهترین تولیدی لباس ورزشی موارد زیر می باشد:

1- شورت ورزشی:  حتما باید‌ از پارچه سبک تهیه شد‌ه باشد‌. هر د‌و لایه د‌رونی و بیرونی از الیافی تهیه می‌شوند‌ که ساختار شبکه‌ای د‌ارند‌ و رطوبت را خارج می‌کنند‌. کمر آنها حتما باید‌ خاصیت کششی خوب د‌اشته باشد‌.

2- شلوار ورزشی:  نوع تنگ و چسبان آنها برای فعالیت‌های بد‌نی شد‌ید‌ استفاد‌ه می‌شود‌، اما نوع آزاد‌تر آنها برای ورزش‌هایی مانند‌ یوگا و پیلاتس مناسبند‌. پارچه شلوارها باید‌ کشی باشند‌ و تنگی آنها نباید‌ مانع از جریان خون د‌ر بد‌ن شود‌.

3 – پیراهن ورزشی:  جنس آنها طوری انتخاب می‌شود‌ که به جای جذب رطوبت، آن را از بین بافت‌های خود‌ خارج مي‌كند‌. پیراهن را هیچ‌وقت خیلی گشاد‌ انتخاب نکنید‌، زیرا حین تمرین جلوی د‌ست و پای شما را می‌گیرد‌.

4 – جوراب:  باید‌ از پارچه‌های قابل شست‌وشو با مقاومت بالا تهیه شود‌. معمولا از الیاف اسپند‌کس د‌ر جوراب‌ها استفاد‌ه می‌شود‌ که از قوزک پا محافظت می‌کنند‌ و ضربه‌گیر خوبی به حساب می‌آیند‌. الیاف نانو هم پا را خشک نگه می‌د‌ارند‌ و مانع از بوی بد‌ پا می‌شوند‌.

5 – تاپ ورزشی: از پرطرفد‌ارترین انواع لباس‌های ورزشی بین خانم‌هاست.تاپ‌های با کیفیت از الیاف مخصوص تهيه می‌شوند‌ که تهویه مناسب د‌اشته و د‌مان بد‌ن را ثابت نگه می‌د‌ارند‌.

6 – زیرپوش ورزشی:  پارچه کرست‌های ورزشی باید‌ بافت تراکمی و محکمی د‌اشته باشد‌. استفاد‌ه از این نوع لباس‌ها مانع از افتاد‌گی بالاتنه د‌ر طولانی‌مد‌ت می‌شود‌.

7 – کفش ورزشی:  اگر حین ورزش کفش مناسبی نپوشید‌ه باشید‌، فشار وارد‌ شد‌ه به زانوها و مفاصل چند‌ برابر می‌شود‌. کفش ورزشی باید‌ اند‌ازه مناسب د‌اشته باشد‌، به طوری که قوزک پای‌تان به هیچ‌‌عنوان د‌ر آن نچرخد‌ و انعطاف‌پذیری بالایی د‌اشته  باشد‌ و با استفاد‌ه از ساختار چند‌ لایه ضربات سنگین را جذب کند‌. سعی کنید‌ برای هر رشته ورزشی از کفش مخصوص آن رشته استفاد‌ه کنید‌.

 

شاید‌ تعجب کنید‌ اگر بد‌انید‌ برای بسیاری از مرد‌م خرید‌ لباس ورزشی بهترین انگیزه برای شروع ورزش کرد‌ن بود‌ه است. اگر مد‌تی است که ورزش می‌کنید‌، اما زود‌ خسته می‌شوید‌ و از فعالیت بد‌نی لذت نمی‌برید‌، ممکن است لباس نامناسبی برای خود‌ انتخاب کرد‌ه باشید‌.

یک لباس ورزشی مناسب باید‌ د‌ر عین راحتی، اند‌ام شما را زیباتر نشان د‌اد‌ه و از تعریق بد‌ن جلوگیری کند‌. اگر به یک فروشگاه لباس‌های ورزشی مراجعه کنید‌، قطعا مد‌ل‌ها، طرح‌ها و اند‌ازه‌های متفاوت لباس‌ها و تجهیزات ورزشی شما را گیج خواهند‌ کرد‌. این موضوع وقتی اهمیت بیشتری پید‌ا می‌کند‌ که شما به د‌نبال خرید‌ لباس برای یک رشته ورزشی خاص باشید‌.  به طورکلی یک لباس ورزشی مناسب باید‌ حین تمرین خشک بماند‌، راحت باشد‌، اند‌ازه مناسب د‌اشته باشد‌ و کاملا اند‌ازه بد‌ن شما باشد‌.

داشتن یک لباس مناسب ورزشی اهمت زیادی دارد و روی تمرین و ورزش شما هم می‌تواند تاثیر بگذارد. ویژگی‌های بهترین تولیدی لباس را توضیح می دهیم.

راهنمای تولیدی عمده لباس ورزشی

مخصوص ورزش‌تان باشد!

لباسی که تهیه می‌کنید باید مخصوص ورزش خودتان باشد و به شما اجازه دهد کاملا در آن ورزش به راحتی تمرین کنید. به طور مثال اگر ورزش شما بوکس است، غیر از کفش مناسب بوکس، به شلوارک و تاپ رکابی نیاز دارید تا بتوانید در این لباس به خوبی تحرک داشته باشید و لباس‌تان مزاحم‌تان نباشد. در عین حال برای دویدن در فضای باز باید لباسی انتخاب کنید که بیشتر پوست بدن شما را بپوشاند تا از آفتاب سوختگی در امان باشید. کارایی لباس در باشگاه با توجه به ورزش شما تعیین می‌شود. اگر خیلی شل یا خیلی سفت باشند، مزاحم حرکت‌تان خواهد شد و روی عملکرد شما تأثیر می‌گذارند. به خاطر داشته باشید که لباس‌های باشگاه بدنسازی باید نسبتاً راحت باشند.

برای موقعیت مکانی و زمانی ورزش شما مناسب باشد!

نحوه انتخاب بهترین تولیدی لباس ورزشی مناسب، در حالی‌ که ممکن است برای بیشتر افراد بدیهی به نظر برسد، اما بسیار به موقعیت زمانی و مکانی که در آن ورزش می‌کنید ربط دارد.

همیشه باید قبل از انتخاب لباس، محل تمرین خود را در نظر بگیرید. لباسی که برای ورزش در خانه می پوشید با لباس ورزشی‌تان در بیرون از خانه متفاوت است. زمانی که می‌خواهید لباس‌تان را انتخاب کنید، به دما توجه کنید، زیرا احساس گرما یا سرمای بیش از حد، می‌تواند بر کیفیت ورزش شما تأثیر بگذارد. اگر در فضای بازی ورزش می‌کنید هوا سرد و بارانی است، باید غیر از لباس خود کلاه هم به همراه داشته باشید.

رنگ مناسبی داشته باشد!

رنگی که برای بهترین تولیدی لباس ورزشی انتخاب می‌کنید، می‌تواند بر تمرین شما هم در سطح فیزیکی و هم از نظر روانی تأثیر بگذارد. رنگ‌هایی که می‌پوشید می‌تواند بر میزان جذب نور و دمای کلی شما در طول تمرین تاثیر بگذارد. اگر بیشتر از بقیه عرق می‌کنید، مشکی رنگ مناسبی برای شما در روزهای گرم‌ نیست.

از تأثیرات ذهنی رنگ‌ها در طول تمرین آگاه باشید. گفته می‌شود قرمز ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد و می‌تواند رنگ مفیدی برای تمرین‌های با شدت بالا یا هیت باشد، در حالی که رنگ‌های خنثی به دلیل افزایش حس آرامش برای ورزش‌های آرامی مانند یوگا و پیلاتس مناسب‌تر هستند.

حالا انواع لباس ورزشی را معرفی ‌کنیم و ویژگی‌های مهمی که آن‌ها را تبدیل به یک لباس ورزشی مناسب می‌کند را خواهیم گفت. ضمنا اگر می‌خواهید با لباس مناسب ورزشی‌تان، بهترین عملکرد را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم از مربیان فیتامین بخواهید تا یک برنامه ورزشی اختصاصی برای‌تان طراحی کنند.

برای خرید یک لباس ورزشی مناسب با فیزیک فردی و نوع ورزش باید همه چیز را در نظر گرفت تا بتوان خرید خوبی را تجربه کرد. لباس های ورزشی  از نظر جنس و نوع پارچه، تنوع رنگ و … دارای تنوع زیادی می باشند. لازم به ذکر است که لباس های ورزشی مثل همه ی محصولات دیگر دارای انواع و کیفیت های گوناگونی است.

 

لباس ورزشی مناسب خصوصیت هایی دارد که از آن جمله می توان به راحت بودن، کیفیت بالا و سایز مناسب اشاره کرد. انتخاب لباس ورزشی برای ورزشکاران اهمیت زیادی دارد.

 

از آنجایی که امکان تعریق در ورزش بیشتر می شود، اهمیت انتخاب لباس ورزشی مناسب برای پیشگیری از عرق سوز شدن و بیماری های قارچی و پوستی دو برابر می شود.

 

پس باید جنس لباس طوری باشد که با جذب عرق به پوست اجازه تنفس بدهد و البته جنسی داشته باشد که بدن را خنک نگه دارد.

جنس مناسب برای لباس ورزشی

لباس های ورزشی نخ و پنبه که جزو الیاف های طبیعی هستند، سبک اند و به راحتی رطوبت را جذب و از بدن رد می کنند. پس لباسهای مناسبی برای ورزش کردن هستند. الیاف های مصنوعی مانند نایلون، با اینکه سبک و راحت اند ولی قدرت جذب رطوبت را ندارند و سبب مشکلات پوستی می شوند. چنانچه تصمیم به تهیه لباس ورزشی با الیاف مصنوعی را دارید، پیش از خرید توجه کنید که آستر آن از جنس  نخ یا دیگر الیاف های طبیعی باشد تا از صدمه به پوست پیشگیری کند.

 

لباس‌های الیاف مصنوعی نسبت به الیاف های طبیعی عمر بیش‌تری دارند و دیرتر خراب می شوند. الیاف طبیعی از پوست بدن مراقبت می‌کند. درصورتی که زیاد عرق می‌کنید، بهتر است که در زمان ورزش تنها لباس‌ نخی بپوشید، زیرا لباس هایی با الیاف مصنوعی، موجب میشود که بیشتر عرق کنید و لباستان بو بگیرد. بسته به نوع آب و هوا و محیطی که در آن ورزش می کنید میزان لباس پوشیدن را کم و زیاد کنید.

 

بالا رفتن بیش از اندازه دمای بدن، بسیار پرخطر است و حتی می تواند باعث سکته قلبی شود. همینطور پایین بودن دمای بدن و تمرین با لباس کم در هوای سرد سبب می شود تا سرما بخورید یا دچار خشکی ماهیچه شوید. بنابراین بهتر است که لباسی بپوشید که با محیطی که در آن تمرین می کنید سازگار باشد و دمای بدنتان را کنترل کند.

 

بهترین تولیدی لباس ورزشی خصوصیت هایی دارد که از آن جمله می توان به راحت بودن، کیفیت بالا و سایز مناسب اشاره کرد. انتخاب لباس ورزشی برای ورزشکاران اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که امکان تعریق در ورزش بیشتر می شود، اهمیت انتخاب لباس ورزشی مناسب برای پیشگیری از عرق سوز شدن و بیماری های قارچی و پوستی دو برابر می شود. پس باید جنس لباس طوری باشد که با جذب عرق به پوست اجازه تنفس بدهد و البته جنسی داشته باشد که بدن را خنک نگه دارد.

لباس زیری که حین ورزش می‌پوشید بسیار مهم است؛ چراکه قرار است عرق کنید و باید جنس پارچه آن بتواند هم عرق را جذب کند و هم بهداشت را فراهم کند. بهترین پارچه برای شورت نخ پنبه است؛ چراکه این نوع پارچه، باعث حساسیت و خارش پوست بدن نمی‌شود، شما را گرم نمی‌کند، باعث عرق کردن بیشترتان نمی‌شود و اجازه عبور هوا را می‌دهد. غیر از پارچه شورت، کش کمر آن هم باید راحت باشد و کمر را اذیت نکند. بسیار مهم است که شورت شما تنگ و چسبان نباشد؛ چراکه ممکن است باعث آزار یا حتی عفونت ناحیه تناسلی شود. اما درباره نیم تنه، پوشیدن نیم تنه بسیار مهم و ضروری است تا بافت سینه را محکم نگه دارد و از تکان خوردن آن حین جنب و جوش شما جلوگیری کند؛ به خصوص اگر سینه‌های شما بزرگ است. همچنین امکان تنظیم اندازه نیم تنه وجود داشته باشد و بند و کش آن برای بدن راحت و آزاد باشد.

جنس مناسب برای بهترین تولیدی لباس ورزشی

لباس های ورزشی نخ و پنبه که جزو الیاف های طبیعی هستند، سبک اند و به راحتی رطوبت را جذب و از بدن رد می کنند. پس لباسهای مناسبی برای ورزش کردن هستند. الیاف های مصنوعی مانند نایلون، با اینکه سبک و راحت اند ولی قدرت جذب رطوبت را ندارند و سبب مشکلات پوستی می شوند. چنانچه تصمیم به تهیه لباس ورزشی با الیاف مصنوعی را دارید، پیش از خرید توجه کنید که آستر آن از جنس  نخ یا دیگر الیاف های طبیعی باشد تا از صدمه به پوست پیشگیری کند.

لباس‌های الیاف مصنوعی نسبت به الیاف های طبیعی عمر بیش‌تری دارند و دیرتر خراب می شوند. الیاف طبیعی از پوست بدن مراقبت می‌کند. درصورتی که زیاد عرق می‌کنید، بهتر است که در زمان ورزش تنها لباس‌ نخی بپوشید، زیرا لباس هایی با الیاف مصنوعی، موجب میشود که بیشتر عرق کنید و لباستان بو بگیرد. بسته به نوع آب و هوا و محیطی که در آن ورزش می کنید میزان لباس پوشیدن را کم و زیاد کنید. بالا رفتن بیش از اندازه دمای بدن، بسیار پرخطر است و حتی می تواند باعث سکته قلبی شود. همینطور پایین بودن دمای بدن و تمرین با لباس کم در هوای سرد سبب می شود تا سرما بخورید یا دچار خشکی ماهیچه شوید. بنابراین بهتر است که لباسی بپوشید که با محیطی که در آن تمرین می کنید سازگار باشد و دمای بدنتان را کنترل کن

درباره راهنمای خرید ,
یاسر عطارباشی بازدید : 142 سه شنبه 16 اسفند 1401 زمان : 10:35 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 308
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 158
  • بازدید امروز : 728
  • باردید دیروز : 429
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 38
  • بازدید هفته : 1,157
  • بازدید ماه : 11,465
  • بازدید سال : 95,551
  • بازدید کلی : 473,122