loading...

باشگاه فرهنگی ورزشی توفیق

برندگان این جوایز با انتخاب هئیت ژوری بزرگی شامل مربیان تیم‌های ملی و همچنین کاپیتان هر تیم ملی انتخاب می‌شوند و چند خبرنگار برجسته هم در این رای‌گیری حضور دارند. بخش کوچکی از آرا هم به

برندگان این جوایز با انتخاب هئیت ژوری بزرگی شامل مربیان تیم‌های ملی و همچنین کاپیتان هر تیم ملی انتخاب می‌شوند و چند خبرنگار برجسته هم در این رای‌گیری حضور دارند. بخش کوچکی از آرا هم به هواداران از طریق سایت فیفا اختصاص داده می‌شود. 

مراسم The Best امسال قرار است روز دوشنبه 15 ژانویه 2024 در لندن برگزار شود. بسیاری معتقد هستند که لیونل مسی این جایزه را از آن خود خواهد کرد اما رقابت نزدیکی با کیلیان امباپه و ارلینگ هالند خواهد داشت. 

در فوتبال زنان هم آیتانا بونماتی و همچنین جنی هرموسو که نقش مهمی را در قهرمانی تیم ملی زنان اسپانیا در جام جهانی ایفا کردند و همچنین لیندا کایسدو شانس کسب این جایزه را خواهند داشت. 

نامزدهای دبست فیفا

فهرست نامزدهای دریافت جوایز مراسم The Best امسال فیفا به شرح زیر است.

بهترین بازیکن مردان: هالند – امباپه - مسی
بهترین بازیکنان زنان: بونماتی – کایسدو – هرموسو
بهترین مربی فوتبال مردان: پپ گواردیولا – سیمونه اینزاگی – لوچانو اسپالتی
بهترین مربی فوتبال زنان: جاناتان گیرالدز – اما هایس – سارینا ویگمن
بهترین دروازه‌بان مردان: یاسین بونو – تیبو کورتوا – ادرسون
بهترین دروازه‌بان زنان: مکنزی آرنولد – کاتا کول – مری ایرپس
جایزه پوشکاش: خولیو انسیسو – گیلرمه مادروگا – نونو سانتوس

رونالدو، لواندوفسکی و مسی تا به حال هر کدام دو بار برنده این جایزه شده‌اند و به این ترتیب اگر ستاره آرژانتینی بتواند در مراسم امشب هم برنده جایزه بهترین بازیکن سال فیفا شود، از دو رقیب دیگرش پیشی خواهد گرفت و در این رقابت هم به تنهایی رکوددار خواهد شد.  

در ادامه این مطلب جوایز اهدا شده از سوی فیفا در چند سال اخیر به بازیکنان و مربیان برتر هر سال را بررسی می ‌می‌کنیم.

بهترین بازیکن مرد سال فیفا


2016: کریستیانو رونالدو 
2017: کریستیانو رونالدو 
2018: لوکا مودریچ
2019: لیونل مسی
2020: روبرت لواندوفسکی
2021: روبرت لواندوفسکی
2022: لیونل مسی

بهترین بازیکن زن سال فیفا


2016: کارلی لوید
2017: لیه‌که مارتنز
2018: مارتا
2019: مگان راپینو
2020: لوسی برنز
2021: الکسیا پوتیاس
2022: الکسیا پوتیاس

بهترین دروازه‌بان سال فیفا


2016: بدون جایزه
2017: جان لوییجی بوفون
2018: تیبو کورتوا
2019: آلیسون بکر
2020: مانوئل نویر
2021: ادوارد مندی
2022: امیلیانو مارتینز

بهترین مربی مردان سال فیفا


2016: کلودیو رانیری
2017: زین‌الدین زیدان
2018: دیدیه دشان
2019: یورگن کلوپ
2020: یورگن کلوپ
2021: توماس توخل
2022: لیونل اسکالونی

بهترین مربی زنان سال فیفا


2016: سیلویا نید
2017: سارینگا ویگمن
2018: رینولد پدروس
2019: جیل الیس
2020: سارینا ویگمن
2021: اما هایس
2022: سارینا ویگمن

مراسم دبست 2023

راسم اهدای جوایز The Best از سوی فیفا شب گذشته در لندن برگزار شد و مسی بار دیگر به‌عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد و این جایزه را از آن خود کرد. 

اهدای این جایزه به این ستاره آرژانتینی شاید یکی از عجیب‌ترین و غافلگیرکننده‌ترین تصمیمات در چند سال اخیر و شاید حتی تاریخ فوتبال بود که انتقادهای بسیاری را هم به همراه داشت و باعث شد که بسیاری از افراد از این که این جایزه به او رسیده است ابراز تعجب کنند. 

روزنامه مارکا گزارش مفصلی را منتشر کرده و به بررسی اتفاقاتی که در طول شب رخ داد تا در نهایت به آنچه که آنها «زیر سوال رفتن اعتبار فیفا که بزرگ‌ترین بازنده شب گذشته بود» خوانده‌اند منجر شده است بپردازند. 

یکی از نکات مهمی که باید در این مورد در نظر گرفت این است که بازه زمانی رای‌گیری برای انتخاب بهترین بازیکن سال 2023 در واقع از 19 دسامبر 2022 تا 20 آگوست 2023 بود که شامل جام جهانی قطر نمی‌شود و همین موضوع به تعجب از انتخاب مسی دامن زده است. 

یکی دیگر از اتفاقات عجیبی که رخ داد مربوط به این اتفاق بود که هیچ یک از سه نامزد اصلی که شامل مسی، ارلینگ هالند و کیلیان امباپه بودند در این مراسم شرکت نکردند. این در حالی است که همه این ستاره‌ها به‌علاوه وینیسیوس جونیور و جود بلینگام و چند بازیکن دیگر در مراسم توپ طلا حضور داشتند. 

در ادامه گزارش جالب مارکا را درباره روند اتفاقات شب گذشته می‌خوانیم. 

ساعت 9 صبح: ما در لندن هستیم. هالند مدعی اصلی کسب این جایزه است. فتح سه‌گانه، سوپر جام و کفش طلا... امکان ندارد که بتوان این دستاوردها را با قهرمانی در لیگ فرانسه و لیگز کاپ مسی مقایسه کرد. 

ساعت 11 صبح: مشخص شد که هالند قرار است در این مراسم حضور داشته باشد. این موضوع عجیبی است که این بازیکن حاضر نشده است به لندن سفر کند و به شایعات دامن می‌زند. 

ساعت 16: مطلع شدیم که مسی هم در این مراسم حضور نخواهد داشت. این موضوع از سوی آمریکا تایید شد، بنابراین احتمالا هالند برنده این جایزه خواهد شد. هیچکس انتظار پیروزی مسی را ندارد و حتی خبرنگاران آرژانتینی حاضر در مراسم هم چنین انتظاری ندارند. 

19:35: در مسیر برای رسیدن به محل برگزاری مراسم هستیم. هیچ یک از سه نامزد نهایی قرار نیست حضور داشته باشند و شایعات بار دیگر آغاز شده است. غیبت آنها اتفاق عجیبی برای فیفاست. با توجه به غیبت هر سه نفر، احتمال پیروزی هالند بار دیگر زیاد شده است. 

20:50: خبر باورنکردنی منتشر شد. مسی برنده این جایزه شده است. نامش در سالن اعلام می‌شود و سکوت عجیبی برقرار می‌شود. هیچکس نمی‌داند باید چه واکنشی نشان بدهد... تا صدای اولین تشویق به گوش می‌رسد. هیچکس از اطرافیان مسی حاضر نیست و تیری آنری به‌عنوان مجری این جایزه را می‌گیرد و شوخی‌ای هم درباره این که آن را با خودش به خانه خواهد برد انجام می‌دهد. 

21:30: در میکسدزون هیچکس این اتفاق را باور نمی‌کند. افراد کمی هستند که جسارت مطرح کردن نظر واقعی‌شان در این باره را دارند. اکثریت صرفا از قدرت و بزرگی تاریخی مسی صحبت می‌کنند اما موضوع بحث این نیست چون جایزه The Best بازه زمانی مشخصی را در برمی‌گیرد و مربوط به شایستگی تاریخی بازیکنان نیست. قهرمانی در جام جهانی قطر مربوط به جایزه سال گذشته بود که لئو منصفانه آن را به دست آورد. 

22:30: زمان حضور در میکسدزون به پایان رسید و جانی اینتفانتینو حاضر نشد. برخلاف سال گذشته، رئیس فیفا حاضر به صحبت با هیچ خبرنگاری نشد. این اتفاق عجیبی است. آیا او از این که سازمان تحت مدیریتش در واقع از او مضحکه‌ای ساخته عصبانی است؟ 

به نظر می‌رسد که موج انتقادات از این بازیکن در روزهای پیش رو همچنان افزایش پیدا کند. این در حالی است که بسیاری از بازیکنان مطرح روز دنیا از جمله هری کین، لوکا مودریچ، فدریکو والورده، محمد صلاح، ویرژیل فن‌دایک، کیلیان امباپه، اوبلاک، وینیسیوس جونیور و تیبو کورتوا هم در این رای‌گیری به مسی رای داده بودند.

قانونی که جایزه دبست را به مسی رساند

انتخاب ۱۳ کاپیتان تیم‌های ملی لیونل مسی بوده است، در حالی‌که ۱۱ کاپیتان به هالند رای داده‌اند. هالند در بخش مربیان شرایط بهتری دارد. ۱۱ مربی مسی و ۱۳ نفر هالند را انتخاب کرده‌اند. این اعداد در بخش رسانه‌ها نیز به همین گونه است و در قسمت هواداران نیز مسی آرای بیشتری گرفته است. در مجموع امتیازات کلی مسی با ۱۰۷ امتیاز از هالند با ۶۴ امتیاز بالاتر ایستاد.

آرای دبست 2023

نکته جالب این است که فده ‌والورده و لوکا مودریچ رای‌هایشان را به لیونل مسی داده‌اند و همین باعث شده است که مسی با دو رای بالاتر از هالند در قسمت کاپیتان‌های تیم ملی، برنده جایزه د بست باشد. کایپتان‌های دیگری که به مسی رای داده‌اند: کیلیان امباپه، محمد صلاح، هری کین، رابرت لواندوفسکی، ویرژیل فن‌دایک، روملو لوکاکو، اندی رابرتسون، یان اوبلاک،‌ جان‌لوئیجی دوناروما، فالکائو و گرانیت ژاکا.

ترتیب رای برخی از ستاره‌های فوتبال برای انتخاب بهترین بازیکن سال

مسی
- هالند - امباپه - خولین آلوارز

محمد صلاح
- مسی - دی بروین - هالند

فن‌دایک
- مسی - هالند- دی‌بروینه

امباپه
- مسی - هالند - دی‌بروینه

هری کین
- مسی - هالند - رودری

اوبلاک
- مسی - رودری - هالند

وینیسیوس
- مسی - امباپه - هالند

مودریچ
- مسی - هالند - امباپه

کورتوا 
- مسی - هالند - امباپه

درباره بیوگرافی ,
یاسر عطارباشی بازدید : 97 سه شنبه 26 دی 1402 زمان : 12:30 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 306
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 160
  • آی پی دیروز : 178
  • بازدید امروز : 450
  • باردید دیروز : 600
  • گوگل امروز : 39
  • گوگل دیروز : 39
  • بازدید هفته : 4,013
  • بازدید ماه : 9,740
  • بازدید سال : 93,826
  • بازدید کلی : 471,397